domov
  • Fiat Klub
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Orange Audio
  • A2R
  • Kovinoplastika Kavs
  • Amortizer d.o.o.
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • Poliglob
  • WithCar
  • Techno racing
  • Avtoservis Kavčič Marko
 
Danes je 16 Dec 2019 06:23

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 01 Avg 2014 11:11 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 3
Pozdravljeni,

Prosim za nasvet v zvezi s težavo na mojem Bravu 1.9 mJTD, 120KM, 2007.

Med pospeševanjem (večinoma v 2. in 3. prestavi), nekje med 2000 in 3000 obrati se pojavi enakomerno nihanje moči (kot da bi rahlo spuščal in dodajal plin). Sočasno s tem se sliši iz motorja nekakšno šumenje-žvižganje (usklajeno s cukanjem). To se ponovi 4-5 krat, nato vleče normalno naprej. Lahko pa se več dni sploh ne pojavi. Težava očitno niti ni vezana na temperaturo motorja ali zraka.

Naj omenim še, da se je to začelo dogajati po tem, ko je bil zamenjan EGR (je popolnoma odpovedal). Najprej je bil zamenjan z obnovljenim, nato z novim (težava je prisotna pri obeh).

Če je imel kdo od vas kdaj podobne težave, vas prosim za nasvet.

Najlepša hvala.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 01 Avg 2014 14:36 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
Ti motorji sicer imajo neko standardno napako, povezano z delovanjem EGRja, ki se jo da rešit s preprogramiranjem ECUja, samo tole zgleda drugače.
Tam cuka pri vožnji v easy okoli 1500 obratov.

Tukaj predvidevam da ti cuka ko pospešuješ s polnim gasom? Vzame moč vmes in potem dobi nazaj. To je verjetno nihanje tlaka turbine. Zakaj točno se pa to dogaja je pa težko rečt, bi moral mal na diagnostiko priklopit, pa se zapeljat z njim, da bi ti vedel kaj več povedat.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 04 Avg 2014 12:27 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 27
Lopute 100%. Meni je isto delalo, odkar si mi lopute odprl... za nevem kolk %, mi to ne dela več :041.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 04 Avg 2014 12:31 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
120 konjski motor nima teh loput...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 04 Avg 2014 14:15 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 3
Hvala za mnenje.
Dejansko cuka samo pri pospeševanju, ampak tudi pri nežni vožnji (recimo s polovičnim gasom).
Zanimivo je to, da ne gre za grobo cukanje ampak bi lahko opisal kot neko sinusoidno izgubljanje in dodajanje moči....
Bega me tudi zakaj se je to začelo pojavljati takoj po menjavi egr-ja.
TribesMan kje pa se nahajaš? Bi se lahko kdaj dogovorila za en pregled? :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 04 Avg 2014 15:55 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
Dobiš me lahko ali v Ljubljani po službi, ali doma v okolici Grosuplja...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 05 Avg 2014 09:04 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 3
Če kaj pomaga imam vmesnik za diagnostiko in program Ecuscan. Lahko poskusim posnet en log medtem, ko se to cukanje dogaja in ti pošljem datoteko. Meni ti podatki ne povedo kaj dosti, mogoče bi uspel ti razbrat ali se dogaja kaj nenavadnega?

Bi te prosil samo, če mi sporočiš katere parametre naj spremljam.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 05 Avg 2014 09:16 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
Mah, take stvari z logov iskat je zelo težko, že v živo ponavadi log ne zajame vsega, ker je frekvenca vzorčenja premala.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 13 Avg 2014 11:15 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 1
Pozdravjeni.
Jaz imam pri svojem Bravu 1.9 JTD, 110kW, ki je čipiran enake težave.
Poleg zvoka v mašini in rahlega cukanja predvsem takoj ko popustim plin, mi avto še precej bolj kadi, zdi se mi da nima toliko moči, kot jo je imel prej (ima 183 konjev po čipiranju) in pa zjutraj, ko je hladna mašina, avto ne vžge takoj. Deluje tako, kot bi imel problem z akumulatorjem, vendar vem, da to ni težava. Poleg tega mi ob jutranjem vžigu močno zakadi. Potem čez dan vžiga normalno.

Začelo pa se je vse skupaj tako, da sem na poti na morje v Pivki tankal dizel v precej prazen tank in po 500m mi je mašina začela močno ropotat in kadit, motor pa je izgubil moč, vendar pa sem avto še lahko peljal. Takoj sem ga zapeljal mehaniku 500m stran in ni imel pojma kaj naj bi bil ta zvok, zato mi je svetoval da obrnem proti Ljubljani in ga peljem na pooblaščeni servis. Ko sem se peljal po avtocesti, je avto po kakih 10km vožnje začel normalno delovati in zvoka v mašini se ni veš slišalo. In ker sem mislil, da je očitno šlo za smet v šobi, sem ga hotel malo stulirat a mi je po nekaj kratnjem hitrem pospeševanju zacukal, javil napako na motorju (prej napake sploh ni zaznal) in preklopil na safe mode, tako da sem se potem peljal do doma kot s šajtrgo.
Na pooblaščenem servisu Kavčič je diagnostika pokazala le nekoliko prevelik tlak turbine in nekoliko prevelik parameter ene šobe vendar nič posebnega. Ko ga je resetiral, je vse skupaj delovalo normalno in jaz sem se na koncu odločil, da poslkusim še enkrat it na morje.
No, ko sem se odpravil od doma in zavil na avtocesto, mi je po prvem pospeševanju avto začel močno trokirat in popolnoma izgubil moč, tako da sem ga komaj pravil na odstavni pas. Avto je odpeljala asistenca, direktno do Kavčiča, ki ga je takoj priklopil na računalnik in spet zaznal nič. Šele po nekem času in pritiskanju na gas je javilo, da je crknil EGR ventil, parametri na šobah naj bi bili popolnoma normalni.
Ko so zamenjali ventil (seveda je trajalo nekaj dni in jaz morja nisem videl), sem dobil avto, delovalo je vse OK in po dveh dnevih na avtocesti zopet avto zacuka in gre v safe mode. Pri mehaniku naredim reklamacijo in on najde en kup smeti oz saj pod EGR ventilom. To spuca in od takrat mi avto deluje tako kot sem opisal na začetku oz je napisal kolega, ki je odprl to temo.
A se mogoče komu sanja kaj bi lahko bilo?
Jaz sem ves čas sumil smet v šobi, vendar Kavčič pravi, da so parametri normalni. Mi pa avto od takrat ne dela več normalno in se resnično bojim it z njim na kako daljšo pot na morje, ker nikoli ne vem ali mi bo crknil.

Uf, sem se razpisal, vendar se mi je zdelo najbolje, da opišem celotno zgodbo.
Lep pozdrav in se priporočam za menja.
B.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 13 Avg 2014 16:02 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
Če maš čas, se oglasi, pa bomo pogledali kaj računalnik pravi med vožnjo...

Drugače tako na pamet, ko si rekel da je začela mašina močno ropotat. Sumim da se ti je odlomil del swirl ventila v sesalnem kolektorju, in ga je mašina "požrla". Takrat je mašina začela grdo ropotat, poznam par takih primerov, ko se je to zgodilo, praktično po istem postopku, kot ti opisuješ. Predvsem je ta problem pogost pri letnikih 2007, ko so začeli z vgradnjo novega plastičnega kolektorja, kasnejši letniki nimajo več težav s tem.
Čez par kilometrov, ko mašina prežveči tisto lopatico (ki je iz aluminija, in se zaradi vročine v cilindru počasi upari), ropot v večji meri izgine.
V najboljšem primeru je to to, in je vse kar je treba popravit sesalni kolektor (ali novega, ali pa odlomit stran še ostale 3 swirl ventile, in izklopit delovanje teh ventilov). V slabšem primeru, pa kakšen delec odlomljene lopatice odleti ven iz mašine in v turbino.
Posledice tega so lahko zelo hitro vidne (ckrne turbine po par 10km), ali pa se zadeva samo malo načne, in začne rahlo zezat (nihanje tlaka turbine, kajenje mašine...), ampak na dolgi rok vseeno turbina ne zdrži in zadevo ponavadi odnese v nepovrat...

EGR ventil pri vsem skupaj nima kake hude funkcije, edino to da se zaradi njega nabira svinjarija v kolektorji, zaradi katere se polomijo swirl ventili.
Problem pri EGRju je tudi to, da ko je enkrat kolektor zapacan, je delovanje tega ventila oteženo, posledično se pojavljajo razna trokiranja in cukanja pri nežni vožnji, ter nihanje moči pod polnim gasom. Rešitev je čiščenje kolektorja...

Potem je tukaj še čip, ki je vprašanje kako je narejen. Če je tak kot večina slovenskega tuninga, potem je to +20% na podaljšanje časa vbrizga in adijo. Kar recimo še dela OK, če je vse super z motorjem, če pa so kake težave, pa dobiš dimne zavese.

Uglavnem, javi na ZS, pa se lahko dobiva in pogledava tako parametre delovanja motorja, kot čip...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 13 Avg 2014 22:01 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Starost: 39
Prispevkov: 547
Tule za kompletno osvetlitev celotne situacije še ta podatek: Z B.Smartom se poznava, tale bravo je moj bivši avto. Čipan je bil najprej pri Avtoelektroniki, kar ni bilo v redu narejeno, ker je zaradi škart mape tresel vztrajnik. Zato sem se za pomoč obrnil na RSR, ki je zadevo uredil tako kot je treba in naredil popolnoma novo custom mapo. Od takrat težav ni bilo več. Ne vem pa, če to kaj vpliva na to kar se je zgodilo.

_________________
frcko


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Enakomerno cukanje - Novi Bravo
OdgovorObjavljeno: 13 Avg 2014 23:26 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 569
Nima kakega posebnega vpliva, oba majstra delata mape za JTDm-je več al manj na isti način (podaljšanje vbrizga).
Pač drugi ti je malo bolj zaprl navor v nizkih obratih in ne trese več.

Načeloma dokler zadeva ne kadi, je vse še dovolj varno in ni nevarnosti da bi poškodoval motor, sploh swirl ventili v sesalnem kolektorju niso nič bolj obremenjeni zaradi čipanja, če odleti, se to zgodi zaradi slabega materiala...


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games