Fiat klub Slovenija
https://www.fiat-klub.si/forum/

MENJAVA OLJA PRI AVTOMATSKEM MENJALNIKU
https://www.fiat-klub.si/forum/viewtopic.php?f=44&t=20988
Stran 1 od 1

Avtor:  robisur [ 14 Mar 2011 15:23 ]
Naslov prispevka:  MENJAVA OLJA PRI AVTOMATSKEM MENJALNIKU

ZDRAVO!

Imam avtomobil znamke Fiat Bravo 1.4 t-jet DUALOGIC (88kw-120k) (avtomatcki menjalnik).

Pri pooblaščenem servisu so me opozorili naj menjam olje v menjalniku pri prevoženih 60.000 km ...nekateri so mi rekli da naj bi bil olje v menjalniku doživljenski..spet nekdo mi je povedal, da je pri svojem Audiju (avtomatski menjalnik) menjal olje pri 80.000km.

Kdaj naj menjam olje? Ali ga sploh moram? Pri koliko km moram dejansko menjati olje, če ga že moram in kakšni so stroški nabave olja? Mogoče slučajno kdo ve kakšno olje gre v menjalnik (znamka) in koliko litrov ga gre notri?


Hvala za odgovore! :)

Avtor:  mevden [ 14 Mar 2011 18:41 ]
Naslov prispevka: 

olje v menjalniku naj se ne bi menjalo pri ročnem menjalniku. Pri avtomatskem priporočam zamenjavo.

Avtor:  abarth [ 14 Mar 2011 19:04 ]
Naslov prispevka: 

mevden napisal/-a:
olje v menjalniku naj se ne bi menjalo pri ročnem menjalniku. Pri avtomatskem priporočam zamenjavo.


Točno tako, samo preveri se ga, če ga je dovolj.

Avtor:  Damijan [ 14 Mar 2011 20:41 ]
Naslov prispevka: 

To, da se olje v kateremkoli menjalniku naj ne bi menjalo, kar odmislite. Je strošek samega olja nikakršen v primerjavi s tem, da morate menjati celoten menjalnik.

In tu ne zdaj ,da se rabljen menjalnik dobi poceni, pa bla bla bla... Pri rabljenem ni garancije, da že ob prvem zagonu ne zaropota.

Olje se tako v avtomatskem kot v ročnem menjalniku menja na okrog 120 000 km, če so pretežno relacijske vožnje.
Za ročni menjalnik je lahko olje 80W-90, mineralno, ali pa 75W-90, sintetično.
Olje v avtomatskem menjalniku pa se ne menja naenkrat, ker ga v celoti tudi ni moč izpustiti. To poteka v 3. korakih. Vsakič se izpuščena količina olja nadomesti z novim. Vsakič se ga delno izpira z oljem. Če bi pri avtomatskem menjalniku olje naenkrat zamenjali s svežim, lahko menjalnik doživi šok. Točneje, pretvornik navora. Z m enjavo v 3. korakih in s tem z izpiranjem notranjosti, se emnjalnik postopoma privaja na novo olje, ki je tudi gostejše in viskoznejše od trenutnega v menjalniku.

Pri menjavi pa ne pozabiti na bistvo tega sistema, filter ali sito olja. Lahko je zunanji ali pa notranji. Zunanjega ima ponavadi ZF, AISIN Warner pa notranjega. IN ja, za menjavo notranjega se je treba tudi na te menjalnike spoznati, ker ga je potrebno delno razstaviti za dostop.

Če imaš namen avto imeti na dolgi rok, se prirpavi na ustrezen strošek, in naj te noben znalec ne prepriča, da olja in filtra/sita ni potrebno menjati. Če na to nisi pripravljen, pa se znebi avta.

Avtor:  Damijan [ 14 Mar 2011 21:14 ]
Naslov prispevka: 

Aja, pa še to.

Če boste menjali olje in ga boste vlili preveč, lahko menjalnik ostane v prestavi in se ga ne da več rešiti. Nivo olja se meri, ko je olje ogreto in ne pri hladnem olju.

Avtor:  robisur [ 14 Mar 2011 22:33 ]
Naslov prispevka: 

No super hvala.

Danes sem vprašal še enega serviserja pa je rekel da se menja nekje med 60.000 do max 80.000 km in da se menja OLJE, FILTRI + NEKA ELEKTRONKA NAJ BI ŠE PRIŠLA NOTRI ...tko nekako predračun je prišel cc 600€ ...

Hmm...kar drago. Sicer napram pokvarjenemu menjalniku oz. novemu menjalniku je to drobiž ..vem ...

O.k. jasno mi je da morma zamenjat olje in pa filtre...kaj pa je z neko "elektroniko" notr ? kdo to ve ?

Mogoče kdo ve koliko dejansko pride vse skupaj olje + filtri? :neodločn: ? :047.gif:

Avtor:  didi [ 14 Mar 2011 22:38 ]
Naslov prispevka: 

če si iz lj ali okolice in se ti ni pretežko pripeljat do lj, imaš na ižanski cesti,servis kavčič ki je klubski partner in ti bo on najbol povedal kaj je treba in kaj ne. usak mehanik lah pove drgač,pou jih pa še ni vidl fiatovga avt. menjalnika od deleč;)!!!!

lp

Avtor:  Damijan [ 14 Mar 2011 23:16 ]
Naslov prispevka: 

didi napisal/-a:
...pou jih pa še ni vidl fiatovga avt. menjalnika od deleč;)!!!!

lp


Ker FIATovega avtomatskega menjalnika ni, vkolikor govorimo o klasičnem avtomatiku. Lahko je ZF, AISIN Warner ali eventuelno GM.

Avtor:  tumfek [ 15 Mar 2011 00:09 ]
Naslov prispevka: 

menjaj vsakih 100.000 pa nebo problemov pust tiste ki pravijo da ni treba seveda ni treba če pa imajo dovolj denarja za nov menjalnik jaz osebno menjam olje v menjalniku na vsako3 tjo menjavo olja v motorju ni nek strošek teh 30eur lp

Avtor:  robisur [ 15 Mar 2011 08:52 ]
Naslov prispevka: 

Zdej popolnoma klasični menjalnik ni....kot ga ima večina. Moj je elektronski tako, da ga lahko prestavljam sam ali pa ga naštimam na avtomatiko...

no hvala za odgovore vsem... :)

Avtor:  MIRO [ 15 Mar 2011 22:58 ]
Naslov prispevka: 

Sem mislu de dualogic pomeni isto kot selespeed u stilotu....

Avtor:  didi [ 16 Mar 2011 22:17 ]
Naslov prispevka: 

Damijan napisal/-a:
didi napisal/-a:
...pou jih pa še ni vidl fiatovga avt. menjalnika od deleč;)!!!!

lp


Ker FIATovega avtomatskega menjalnika ni, vkolikor govorimo o klasičnem avtomatiku. Lahko je ZF, AISIN Warner ali eventuelno GM.


ma nasplošno govorim, da pou ludi sploh nima pojma kako je KATERIKOLI avt. menjalnik sestavlen!!!pa so wanna be mehaniki;)!!

Avtor:  robisur [ 23 Mar 2011 21:16 ]
Naslov prispevka: 

:neodločn: Zdej res ne vem kaj je prav in kaj ni...na pooblaščenem Fiat servisu so mi pred dnevi povedali (p.s.: pogledali so v računalnik), da pri 1.4t-jet dualogic ni potrebno menjati olja, ker naj ne bi bil klasični avtomatski menjalnik. Menjalnik naj bi bil samo elektronsko voden. :neodločn: ....kdo ve kaj o tem?

Res, da so mi to rekli na servisu vendar vseeno ne želim da mi pri 70.000 al pa 80.000 km vse skupaj zariba...


lp,

Avtor:  MIRO [ 24 Mar 2011 00:26 ]
Naslov prispevka: 

selespeed....

Stran 1 od 1 Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/