domov
  • Fiat Klub
  • Techno racing
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Avtoservis Kavčič Marko
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • Poliglob
  • Amortizer d.o.o.
  • Orange Audio
  • WithCar
  • Kovinoplastika Kavs
  • A2R
 
Danes je 15 Okt 2019 17:52

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 1 prispevek ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Lambda sonda-naredi sam
OdgovorObjavljeno: 03 Okt 2013 20:34 
Odsoten
sam menja žarnice
sam menja žarnice

Starost: 27
Prispevkov: 230
Kraj: Slovenska Bistrica
Če slučajno koga zanima, kako lahko na hitro sam preveri (ne)delovanje lambde sonde. :)

Delovanje sonde lahko preverimo z navadnim voltmetrom z visoko notranjo impedanco, ki ugotavljamo vrednosti napetosti, ki prihajajo na signalno žičko med delovanjem vozila. Te vrednosti se morajo gibati od 0,1 do 0,8 V. Merimo na tretjem in četrtem priključku, če imamo sondo s štirimi priključki. Barve in oznake se razlikujejo, zato je pri proizvajalcu potrebno preveriti funkcijo vsake. Na prvem in drugem priključku merimo upornost ogrevalnega sistema na sondi, ki se za različna vozila (tip motorja) giblje od 3 do 6 OHM in se največkrat poškoduje pri poškodbah telesa kisikove sonde, torej s fizičnimi poškodbami. Preveriti je potrebno tudi napajalno napetost ogrevanja sonde, ki mora biti enak 12 V (prvi in drugi priključek na konektorju ki je na napeljavi vozila, ki jo povezuje z Lambda kontrolnikom). Naslednji korak je odzivnost sonde pri obremenilnem testu. Tu pohodimo pedal plina dvakrat. Pri tem v sistem dovedemo veliko količino goriva in s tem pomanjkanje kisika. Sonda mora takoj skočiti na maksimum in po največ treh sekundah mora preiti v svoje normalno delovanje, kjer je napetost okoli 0, 45 V Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijemo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo. Velikokrat se zgodi, da je telo sonde poškodovano tako, da je potreben tlak v sondi pretrgan in sonda meri povsem napačne količine kisika. Zadnje čase se pojavlja vse več poškodb merilnih keramičnih konic (ceneni ponaredki), ki zaradi pregretosti počijo in skačejo v zaščitnem nerjavečem jeklenem (inox) ovoju. Poškodbe nastanejo tudi pri žicah na konektorjih, saj so ti senzorji najbolj toplotno obremenjeni in žične povezave dostikrat zaradi starosti otrdijo in počijo
ter na konci prekinejo stik z računalnikom vozila

Povzeto po seminarski nalogi Lambda sonda, Ana Urh in Andrej Kocjan, UL Fakulteta za elektrotehniko

če slučajno tema že obstaja se opravičujem in prosim za izbris :)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 1 prispevek ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games