domov
  • Fiat Klub
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Techno racing
  • WithCar
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • Orange Audio
  • Kovinoplastika Kavs
  • A2R
  • Amortizer d.o.o.
  • Avtoservis Kavčič Marko
  • Poliglob
 
Danes je 03 Dec 2020 05:03

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 09 Jan 2020 08:59 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 32
Kontrolka me malo moti, kako naj se lotim kaj je narobe ? Pregledal sem vse luči in vse dela. Je pa sprednja leva kratka luč dosti slabša po moči od desne, vidna je kar velika razlika. Naj torej menjavam vse žarnice po vrsti ali kako drugače odkriti napako ?
Da dodam, ponoči ko vozik sem opazil, da so osvetlitve armaturke zelo slabotne, na sredinski konzolki,kjer so vrtljivi gumbi za ogrevanje,ventilator,itd pa trd tema. Je sploh možno osvetlitev števcev regulirati, oziroma zakaj sje vse tako bolj medlo.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 10 Jan 2020 11:51 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 31
Prispevkov: 3618
Kraj: Sorško polje
V sredinski konzoli so crknile žarnice. V števcu so lahko že malo slabe...

Kar se tiče kontrolke za pregorene žarnice; le ta ne kontrolira kratkih in dolgih. Samo pozicijske, osvetlitev tablice, štop in zadnje meglenke. Najbrž sistemu ne odgovarja upornost kake žarnice.

_________________
Integrale power ;)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2020 12:59 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 684
Kraj: Višnja Gora
Mogoče ima kratka luč ki sveti slabo že preveliko upornost (in zaradi tega premalo toka čez žarnico) in CAN to zazna kot napako.

_________________
2x Fiat Croma 1.9 110KW, Avtodom Ford Transit 1985 Arca, VW Caravelle T4, Audi 80 1.8 Quattro


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2020 15:50 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 32
Zanimivo, kontrolka za žarnice mi sveti takoj brez da bi vklopil luči, tako da mogoče res ni druge, da jo vzamem ven.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2020 17:22 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 46
Glede na to, da naj avto ne bi preverjal kratkih luči, predvidevam, da imaš žaromet na katerem ti kratka luč slabo sveti v resnici samo slabo ozemljem. To bi pomenilo, da avto v resnici zazna napako(ne ustrezno napetost) na parkirni lučki in ti to pokaže, zaradi ne ustrezne ozemljitve. Predvidevam, da ti vse luči na tem žarometu znajo slabo delati. Predlagam uporabo voltmetra, in da zmeriš, če je res povsot 12v kjer mora biti (med prižganimi lučmi) in če so vse mase(ozemljitve, (na drugi strani žarnice)) res povsot 0V.

Do napake je verjetno prišlo zaradi oksidiranega kontakta, tega je potrebno najti in očistiti. Izjemno priročno je, če je imaš ženo z električnim brusilcem za nohte. V nekaterih primerih, če s tem popravilom odlašaš predolgo se lahko "pini" skurijo tako zelo, da jih kar ni več ali pa nasmodijo plastiko okoli do zelo slabega, lahko tudi nepopravljivega stanja. Razlog je, da na takih slabih kontaktih prihaja do segrevanja zaradi slabe prevodnosti/povečanega upora.

V glavnem, ko očistiš okisidacijo, umazanijo in po potrebi upogneš "pine" tako, da so v boljšem kontaktu, ne pozabi še malo špricniti z nečim mastnim, da bo preprečevalo dostop vlage.

Glavni osumljenec je glavni konetkor(kabli za vse žarnice v žarometu grejo skozen) na zadnji strani žarometa.

Kar se pa tiče osvetlitve ventilacije, če je res popolna tema je ena možnost je, da so ti enostavno pocrkale vse 4 žarnice, ki se skrivajo zadaj, druga pa, da ti je šla varovalka. Varovalke imaš levo dol od volana, pri puntoju najlažje odvijačiti pokrov z uporabo kovanca.

Upam, da ti kaj prav pride,
Lep pozdrav


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2020 18:53 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 46
jesen napisal/-a:
Da dodam, ponoči ko vozik sem opazil, da so osvetlitve armaturke zelo slabotne


Mogoče najprej spet preveri ustrezno napetost - voltmeter - odvijači števec, odklopi konektor, zmeri napetost na njem in preveri vizualno če so kontakti lepi. Osebno na tem mestu pri puntoju še nisem videl napake.

Na števcu pri puntoju prihaja osvetlitev iz smd led diod. Te so prispajkane na vezje v števcu. Pri teh led diodah, lahko pride do slabe svetilnosti ob dolgotrajni uporabi. Če si zelo želiš, lahko popraviš tudi to.

1. korak je najti ustrezne led diode in sicer: obišči priljubljeno internetno stran ebay ter vpiši 3528 orange led. Uporabiš lahko tudi drugačno barvo, jaz recimo imam števec v modri. Pazi le da so lučke ki jih kupuješ dimenzij 3528, da imajo 2 kontakta (1 levo, 1 desno), ne RGB diod!, mogoče smiselno preverit še, da je tok (ob ustrezni uporabi) nekje med 10 in 20mA. Naroči jih recimo 100 bo verjetno najceneje.

2. dokler ne dobiš pošiljke, poišči ustrezen (fin) spajkalnik, spajkalno žico in po potrebi pasto za spajkanje (fllux). delo bo enostavneje, če imaš tudi spajkalni fen, ali še en dodatni spajkalnik.

3. Ko dobiš diode, odmontiraj števec - 4 imbus vijaki na okvirju števca, 2 gor, 2 dol, odstrani okvir, sledijo 3 imbus vijaki, tokrat za en inbus večji in sicer, 2 spodaj - levo, desno, in en na sredini zgoraj. Priporočam, da shraniš vijake na varno mesto in jih poskušaš ne zgubiti. Sedaj števec ni več pritrjen. Malo umetnosti je še da ga mimo ovir poneseš ven. Malo se poigraj z vrtenjem volana, priporočena pozicija: volan spuščen do konca dol in naravnan na ravnost. Ko ga boš malo že potegnil ven, daj svojo glavo na desno in z desne poglej zadaj, odtakni konektor - ta konektor je tak, da preden ga ven spuliš, premakni varnostno sponko od sebe proti motorju. Nadaljuj z nošenjem števca na lokacijo kjer se boš nadaljno igral z njim.

4. Sledi razdiranje števca.
a) odstranjevanje prednje prozorne plastike
vzemi fen, kakršen koli, če nimaš onega za vroči zrak, vzemi onega za lase. Pihaj v 4 prozorne zatiče, en levo, en desno, dva na vrhu. Segrej jih toliko, da si boš mislil, da ne moreta počiti, ko jih boš sedaj začel ven drezati. Uprabi izvijač, da jih uspeš tako segrete ven napoditi. Če imaš fen za vroči zrak, pazi da ne stopiš plastike, ne pihaj na eno mesto temveč premikaj fen. Ko jih malo odtakneš, je zataknjena ta sprednja prozorna plastika še spodaj v 3 črne zatiče, popihaj še te in dokončaj odstranjevanje prednje plastike.

b) Sledi odstranjevanje kazalcev.
Najprej se prepričaj, da nisi v prašnem ali mastnem ali kakorkoli umazanem prostoru. S svojo prej očiščeno roko zavrti vse kazalce v najnižje mogoče vrednosti, če gre pod 0, pač gre, daj ga do kjer se zavrti. Vzemi svoj pametni telefon in vsak kazalec na vsaki številnici poslikaj čim bolj natančo - pravokotno na številnico. Ne zbriši teh slik, jih boš namreč potreboval kasneje. Z vsakega kazalca odstrani črno kapico v sredini vrtišča - primeš jo s prsti, bolj na strani kamor je kazalec usmerjen. Najdi primerno majne klešče, s katerimi boš lahko prijev kazalček v sredini njegovega vrtišča - če gledaš središče vrtišča, med kazalcem in črno plastiko okoli je mala špranja, dovolj, da s kakšnimi malimi ozkimi kleščami primeš kazalec. Ko ga čvrsto držiš, ga samo potegni ven, nič rukanja, nič vrtenja levo desno, edini gib - translatorni premik ven.

c) Sledi razstavljanje plastičnih slojev.
Najdi križni izvijač in 4 vijake na zadnji strani števca. Odvij jih. Snemi ta zadnji črni pokrov.

d) Sledi odstranjevanje vezja
Spet s toplim zrakom malo popihaj vse zatiče ki jih vidiš, tokrat naj bi bili bele barve. Odtakni zatiče shrani črno plastiko s številcnicami na varno, nadaljej samo z vezjem.

e) Po potrebi sledi odstranjevanje ekrana. Torej ne vem, kaj točno ti slabo sveti, če je tudi ekran slabo osvetljen, ali pa mu želiš spremeniti barvo skladno z osvetlitvijo števcev opravi tudi ta korak. Vzemi debelejše, krajše klešče, in kovinske zatiče zvij tako, da padejo skozi luknje v vezju. Odstrani ekran na varno, in ga ne razdiraj dalje, tudi ga ne prijemaj po stekelcu.

f) Sedaj sledi menjava led diod. Najdeš jih tako, da iščeš stvari, ki so podobne, čemur si naročil na ebayu. Sedaj, moraš še ugotoviti katere so prave. Malo pomoči:
- za kazalec vidiš kje se nahaja, tista ki je direkt ob njem, je osvetlitev kazalca, ta je običajno rdeča(velja za vse 4 kazalce)
- ob velikih dveh kazalcih, sta drugi dve najbližji za osvetlitev številčnice, ti dve, sta običajno oranžni
- ob malih dveh kazalčkih, druga najbližja je za osvetlitev številčnice
- ostane še osvetlitev ekrana, pod njim, so 3 led diode, običajno oranžne.

Preden jih odspajkaš, preveri kako so obrnjene, (en kot na led diodi je posnet). Zapiši si vse, ki jih menjaš kako so obrnjene. Kar na list papirja, še na riši, da bo za zihr. Poskusi jih odspajakti, najlažje je z spajkalnikom na vroči zrak, vendar pazi na primerno temperaturo, da ne uničiš ostalih komponent, in se zavedaj, da če uporabiš to metodo, lučke ki jih boš odstranil niso več priporočljive za uporabo saj bodo popečene. Če jih želiš ponovno uporabiti, predlagam metodo z dvema spajkalnikoma, da hkrati odtopiš oba kontakta. Sedaj ko imaš vse odspajkane in vse popisane, vzemi kakšno baterijo in probaj na teh starih kje je + kje - in preveri če so nove ki si jih dobil posnete na enakem robu. Kitajci so namreč fascinantni in radi naredijo posnetje na kontra robu. V tem primeru boš moral vse led diode obrniti obratno kot si si narisal. Ko to nagruntaš, spajkalnik, popravi lot na podnožju (na vezju), pinceta, namesti novo led, drži jo s pinceto tam, prispajkaj en kontakt, lahko pozabiš pinceto, prispajkaj drug kontakt.

g) Sestavi vse nazaj v obratnem vrstnem redu, uporabi slike, da veš kako namestiti kazalce, najprej kazalec namesti malo bolj v +, mičkeno ga pritisni, ne do konca, toliko da se bo os vrtela z njim, če ga vrtiš, in ga nato malo po malo potiskaj navzdol, dokler ni ko ga ne držiš v položaju kot na sliki, ko je, ga zavrti nazaj v + in pritisni do konca, preveri še 1x nanjižjo pozicijo, če je ustrezna. Ko nameščaš kapice na sredino kazalcev, vsaka kapica mora narediti pok, potem veš da je gor dana, če ne je nevarnost, da bo sovoznik iz strani na števec videl pod kapico svetlobo, ki naj bi jo ta zaustavljala. Kjer imaš tiste nevarne zatiče, da se ne polomijo - vroči zrak.


Srečno s popravilom. Lep pozdrav.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 12 Jan 2020 00:38 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 32
mjurma2 napisal/-a:
V sredinski konzoli so crknile žarnice. V števcu so lahko že malo slabe...

Kar se tiče kontrolke za pregorene žarnice; le ta ne kontrolira kratkih in dolgih. Samo pozicijske, osvetlitev tablice, štop in zadnje meglenke. Najbrž sistemu ne odgovarja upornost kake žarnice.


Ni mi jasno, da kontrolka gori takoj ob vžigu motorja, tudi ko še nobenih luči ne vklopim. Napaka je torej že brez vklopa katere koli žarnice, gre pa mi kar na jetra, ko stalno sveti.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 12 Jan 2020 01:02 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 32
Rešil sem problem z kratko lučjo, zamenjal sem žarnico, priklop na žarnici sem komaj uspel sneti tako trdo je šlo dol. Luči zdaj gorita obe ok, zamenjal sem žarnico na tablici, ni svetila.
Torej na armaturki so žarnice za osvetlitev zalotane in ne običajne, ki se vstavijo. Z lotanjem se ne mislim igrati, ker bom še to uničil, se bom pač sprijaznil, da se vse skupaj bolj slabo vidi. Kontrolko za napako luči pa me mika, da žarnico enostavno ven vržem.

Rad bi se zahvalil za nasvete vsem, ki ste mi jih napisali. Punto ki sem ga nabavil za kratke proge za mali denar je letnik 2000, 1,2 motor in moram priznati da ga je lepo za peljati in tudi, da je kljub letom kar lep za pogledat. Malo me moti sedež, ki nima možnosti nastavitve po višini, tako da imam podloženo blazino v kotu sedeža, kar pa ni najbolj idealno.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Gori mi kontrolka za žarnice
OdgovorObjavljeno: 12 Jan 2020 18:54 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv

Prispevkov: 46
jesen napisal/-a:
zamenjal sem žarnico na tablici, ni svetila.
In kljub temu še zmeraj sveti kontrolna? Res delajo čisto vse ostale? Tablica, pozicijski, leva desna rdeča zadaj? Mogoče imaš na enem od teh mest žarnico ne ustrezne moči?

jesen napisal/-a:
Kontrolko za napako luči pa me mika, da žarnico enostavno ven vržem.
Tudi ta je prilotana, se pa za take lovske rešitve, po zgoraj opisanem postopku, da števec narazen, in čez diodo nelepi črni izolirni lepilni trak.

jesen napisal/-a:
Z lotanjem se ne mislim igrati, ker bom še to uničil, se bom pač sprijaznil, da se vse skupaj bolj slabo vidi.
Pogledava skupaj? Kontakt sem ti poslal na zs.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games