jesen napisal/-a:
Da dodam, ponoči ko vozik sem opazil, da so osvetlitve armaturke zelo slabotne
Mogoče najprej spet preveri ustrezno napetost - voltmeter - odvijači števec, odklopi konektor, zmeri napetost na njem in preveri vizualno če so kontakti lepi. Osebno na tem mestu pri puntoju še nisem videl napake.
Na števcu pri puntoju prihaja osvetlitev iz smd led diod. Te so prispajkane na vezje v števcu. Pri teh led diodah, lahko pride do slabe svetilnosti ob dolgotrajni uporabi. Če si zelo želiš, lahko popraviš tudi to.
1. korak je najti ustrezne led diode in sicer: obišči priljubljeno internetno stran ebay ter vpiši 3528 orange led. Uporabiš lahko tudi drugačno barvo, jaz recimo imam števec v modri. Pazi le da so lučke ki jih kupuješ dimenzij 3528, da imajo 2 kontakta (1 levo, 1 desno), ne RGB diod!, mogoče smiselno preverit še, da je tok (ob ustrezni uporabi) nekje med 10 in 20mA. Naroči jih recimo 100 bo verjetno najceneje.
2. dokler ne dobiš pošiljke, poišči ustrezen (fin) spajkalnik, spajkalno žico in po potrebi pasto za spajkanje (fllux). delo bo enostavneje, če imaš tudi spajkalni fen, ali še en dodatni spajkalnik.
3. Ko dobiš diode, odmontiraj števec - 4 imbus vijaki na okvirju števca, 2 gor, 2 dol, odstrani okvir, sledijo 3 imbus vijaki, tokrat za en inbus večji in sicer, 2 spodaj - levo, desno, in en na sredini zgoraj. Priporočam, da shraniš vijake na varno mesto in jih poskušaš ne zgubiti. Sedaj števec ni več pritrjen. Malo umetnosti je še da ga mimo ovir poneseš ven. Malo se poigraj z vrtenjem volana, priporočena pozicija: volan spuščen do konca dol in naravnan na ravnost. Ko ga boš malo že potegnil ven, daj svojo glavo na desno in z desne poglej zadaj, odtakni konektor - ta konektor je tak, da preden ga ven spuliš, premakni varnostno sponko od sebe proti motorju. Nadaljuj z nošenjem števca na lokacijo kjer se boš nadaljno igral z njim.
4. Sledi razdiranje števca.
a) odstranjevanje prednje prozorne plastike
vzemi fen, kakršen koli, če nimaš onega za vroči zrak, vzemi onega za lase. Pihaj v 4 prozorne zatiče, en levo, en desno, dva na vrhu. Segrej jih toliko, da si boš mislil, da ne moreta počiti, ko jih boš sedaj začel ven drezati. Uprabi izvijač, da jih uspeš tako segrete ven napoditi. Če imaš fen za vroči zrak, pazi da ne stopiš plastike, ne pihaj na eno mesto temveč premikaj fen. Ko jih malo odtakneš, je zataknjena ta sprednja prozorna plastika še spodaj v 3 črne zatiče, popihaj še te in dokončaj odstranjevanje prednje plastike.
b) Sledi odstranjevanje kazalcev.
Najprej se prepričaj, da nisi v prašnem ali mastnem ali kakorkoli umazanem prostoru. S svojo prej očiščeno roko zavrti vse kazalce v najnižje mogoče vrednosti, če gre pod 0, pač gre, daj ga do kjer se zavrti. Vzemi svoj pametni telefon in vsak kazalec na vsaki številnici poslikaj čim bolj natančo - pravokotno na številnico. Ne zbriši teh slik, jih boš namreč potreboval kasneje. Z vsakega kazalca odstrani črno kapico v sredini vrtišča - primeš jo s prsti, bolj na strani kamor je kazalec usmerjen. Najdi primerno majne klešče, s katerimi boš lahko prijev kazalček v sredini njegovega vrtišča - če gledaš središče vrtišča, med kazalcem in črno plastiko okoli je mala špranja, dovolj, da s kakšnimi malimi ozkimi kleščami primeš kazalec. Ko ga čvrsto držiš, ga samo potegni ven, nič rukanja, nič vrtenja levo desno, edini gib - translatorni premik ven.
c) Sledi razstavljanje plastičnih slojev.
Najdi križni izvijač in 4 vijake na zadnji strani števca. Odvij jih. Snemi ta zadnji črni pokrov.
d) Sledi odstranjevanje vezja
Spet s toplim zrakom malo popihaj vse zatiče ki jih vidiš, tokrat naj bi bili bele barve. Odtakni zatiče shrani črno plastiko s številcnicami na varno, nadaljej samo z vezjem.
e) Po potrebi sledi odstranjevanje ekrana. Torej ne vem, kaj točno ti slabo sveti, če je tudi ekran slabo osvetljen, ali pa mu želiš spremeniti barvo skladno z osvetlitvijo števcev opravi tudi ta korak. Vzemi debelejše, krajše klešče, in kovinske zatiče zvij tako, da padejo skozi luknje v vezju. Odstrani ekran na varno, in ga ne razdiraj dalje, tudi ga ne prijemaj po stekelcu.
f) Sedaj sledi menjava led diod. Najdeš jih tako, da iščeš stvari, ki so podobne, čemur si naročil na ebayu. Sedaj, moraš še ugotoviti katere so prave. Malo pomoči:
- za kazalec vidiš kje se nahaja, tista ki je direkt ob njem, je osvetlitev kazalca, ta je običajno rdeča(velja za vse 4 kazalce)
- ob velikih dveh kazalcih, sta drugi dve najbližji za osvetlitev številčnice, ti dve, sta običajno oranžni
- ob malih dveh kazalčkih, druga najbližja je za osvetlitev številčnice
- ostane še osvetlitev ekrana, pod njim, so 3 led diode, običajno oranžne.
Preden jih odspajkaš, preveri kako so obrnjene, (en kot na led diodi je posnet). Zapiši si vse, ki jih menjaš kako so obrnjene. Kar na list papirja, še na riši, da bo za zihr. Poskusi jih odspajakti, najlažje je z spajkalnikom na vroči zrak, vendar pazi na primerno temperaturo, da ne uničiš ostalih komponent, in se zavedaj, da če uporabiš to metodo, lučke ki jih boš odstranil niso več priporočljive za uporabo saj bodo popečene. Če jih želiš ponovno uporabiti, predlagam metodo z dvema spajkalnikoma, da hkrati odtopiš oba kontakta. Sedaj ko imaš vse odspajkane in vse popisane, vzemi kakšno baterijo in probaj na teh starih kje je + kje - in preveri če so nove ki si jih dobil posnete na enakem robu. Kitajci so namreč fascinantni in radi naredijo posnetje na kontra robu. V tem primeru boš moral vse led diode obrniti obratno kot si si narisal. Ko to nagruntaš, spajkalnik, popravi lot na podnožju (na vezju), pinceta, namesti novo led, drži jo s pinceto tam, prispajkaj en kontakt, lahko pozabiš pinceto, prispajkaj drug kontakt.
g) Sestavi vse nazaj v obratnem vrstnem redu, uporabi slike, da veš kako namestiti kazalce, najprej kazalec namesti malo bolj v +, mičkeno ga pritisni, ne do konca, toliko da se bo os vrtela z njim, če ga vrtiš, in ga nato malo po malo potiskaj navzdol, dokler ni ko ga ne držiš v položaju kot na sliki, ko je, ga zavrti nazaj v + in pritisni do konca, preveri še 1x nanjižjo pozicijo, če je ustrezna. Ko nameščaš kapice na sredino kazalcev, vsaka kapica mora narediti pok, potem veš da je gor dana, če ne je nevarnost, da bo sovoznik iz strani na števec videl pod kapico svetlobo, ki naj bi jo ta zaustavljala. Kjer imaš tiste nevarne zatiče, da se ne polomijo - vroči zrak.
Srečno s popravilom. Lep pozdrav.