domov
  • Fiat Klub
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Poliglob
  • Amortizer d.o.o.
  • Orange Audio
  • Techno racing
  • WithCar
  • A2R
  • Kovinoplastika Kavs
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • Avtoservis Kavčič Marko
 
Danes je 21 Sep 2019 21:39

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 2 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: VODIČ: Menjava pletenic ročne zavore (zajle) - Grande Punto
OdgovorObjavljeno: 15 Dec 2014 12:57 
Odsoten
stara sablja
stara sablja
Uporabniški avatar

Starost: 31
Prispevkov: 1028
Kraj: Trbowle
Pozdravljeni soforumaši!

Za vse tiste, ki si iz želijo sami zamenjat pletenice (zajle) ročne zavore v Grande-ju, prilagam slikovnega vodiča.


Vedite pa! Da zadevo delate na lastno odgovornost!!! Da mi nebo kdo potem jokal, da sem mu kaj narobe povedal!


Težavnost : 3/5 Saj je v postopku treba dvigniti avto, in malce "kriviti" razne dele nosilcev na podvozju za montažo novih pletenic. Treba je malce razumet delovanje ročne zavore, da jo lahko nastavite.

No pa začnimo! (Hugo)


Potrebujete le osnovno orodje. Navadne natične ključe, račno, kakšen izvijač, WD-40 pride prav. Mogoče tudi kladivo in nekaj po čimer boste lahko udarjali...

Najprej morate po postopku opisanem v Vodiču za demontažo sredinske konzole, odstraniti le to.
Tako, da vam želim prijetno branje :040.gif:


Po tem, ko ste demontirali sredinsko konzolo pa sledeče...

V kolikor imate sredinski naslon, je treba pod železnim nosilcem naslona odvijačit sredinski vijak za nastavljanje ročne zavore. M6 podaljšana matica (10mm) na prednji strani kjer se nasloni na zatič malce porezkana, da se ustavlja na vsake pol obrata. (pomembno!)
Slika

Nažalost tega kovinskega dela ne gre demontirat, ker je prikovičen na šasijo/karoserijo avta.
Slika

V rokah vam ostanejo štirje deli. Velja si zapomnit kako je kaj obrnjeno!
Slika

Nato je treba avto vsaj delno dvignit. (razen če ste pod 40kg. Potem se mogoče lahko direkt pod avto uležete) Ali zapeljat nekam na neko luknjo.
Odmontirat je treba zadnji gumi.

Ko imamo avto v zraku, se na vseh delih snamejo stare pletenice.
Zapomnimo si katera je leva in katera je desna, ker niso iste!
Za lažjo demontažo priporočam uporabo WD-40, gre lažje ven iz sedišč. Na določenih delih je potrebno odkriviti varovala, da lahko pletenico snamete iz nosilca.

!! Na levi strani je malce tečno, ker je en izmed nosilcev zadaj za aluminjastim ščitom izpuha. Tam sem sam delno demontiral ta ščit, in nato z daljšim izvijačem snel staro pletenico. Seveda WD-40 pomaga da gre lačje narazen...
Nosilca priporočam da se ne odvijači, ker je nanjga pričvrščena tudi trda zavorna cev. Tiste res nebi radi poškodovali!


Slika Slika Slika Slika

Zadaj na čeljusti je malce tečno, ker rada malce prerjavi in se sprime z nosilcem. WD-40 in rahel "tolk tolk" ali pa z kleščami obrnemo.
Slika

Sam sem postopek ponovil najprej na desni, in nato na levi strani.

Ko imate obe zajli v roki (ali pa samo eno, odvisno kako dvignete avto), preglejte in občudujte stari pletenici in se čudite, da je sploh še kaj prijelo :)
Slika Slika Slika Slika

Nato pa najprej preverite, če so novi pletenici vsaj približno isti kot stari.
Sam sem v Potokarju kupil ene generične. (24€ za par) Leva + desna. Niso iste!
Slika

Slika

Še pred montažo novih, pa bi rad vse opozoril, da pred montažo preverijo bunkice ki so na pletenici na notranjem delu. Pri meni so imele "izrastke" in so bile malce slabše zaključene, kar je na koncu ratal problem, ker niso šle v "nosilec".

Zato sem bil primoran brusit v avtu.
Slika

Slika

Nato pa montaža

Pletenice zataknemo na predvidena mesta. Ne pozabit na varnostna ušesca na določenih nosilcih.

Prej
Slika

Potem
Slika

Pletenice speljemo na tak način, da imajo čimmanj nepotrebnih ovinkov in zavojev. Saj to vse vpliva na trdoto.

Pazimo da je uvodnica lepo nataknnjena na mestu kjer pletenica pride v kabino. Če tukaj pletenica ni vredu vtaknjena, se lahko zgodi, da boste morali še enkrat zamenjat pletenice.
Slika

Sam nisem bil pazljiv, in sem eno skoraj uničil! Ksreči se je dalo še rešit...

Nato samo še sestavimo mehanizem, ki drži pletenici in pride montiran na ročko ročne zavore. (tukaj pride prav, da so bule na koncu pletenice lepo zaključene :) drugače ne gre skupaj, zato sem moral sam brusit v avtu...)
Pazimo da je dolga matica obrnjena z neravnim delom naprej tako, da se "ustavlja" na vsake pol obrata. To je nujno za nastavljanje ročne zavore. V nasprotnem primeru se bo matica počasi odvila in boste ostali brez ročne.
Slika

Po tem postopku bi sedaj že morali imeti vsaj delno delujočo ročno zavoro.
Sledi samo še nastavitev ročne zavore.
To pa se nastavi s tole podaljšano matico M6 (10mm), ki jo vidite na zgornji sliki.

Nastaviti jo morate tako, da kasneje ne bo treba popravljat, ker pod sredinsko konzolo ni dostopa do te matice.

Se pravi, sam se jo nastavil tako, da mi 2-3 zob že rahlo prime in avto na rahlem klancu stoji. Ne jo preveč našponat, ker vam bo konstantno zaviralo in s tem uničilo zadnje zavore.

Ko pa je ravno vse dostopno, se vam splača še malce posesat, ker pri meni je bilo spodaj praha za izvoz in raznih drobnarij, ki z leti padejo v špranje.
In pa seveda se lahko gibajoče dele ročne zavore rahlo podmaže.
Sam sem uporabil tole mast v spreju
Slika


Po menjavi je sedaj ročna zavora mehka, punca jo brez težav potegne do "špur".
Pred menjavo je bila ročna zavora trda, prijela je samo na eno kolo, pa še to ne toliko, da bi avto stal na večjem klancu. Hvala Fiatu, da mi je namenil hill-holder, drugače bi tako ali tako težko speljeval na klancu....
Priporočam vsem, ki imajo zelo trdo oziroma delno delujočo ročno zavoro. Seveda ob predpostavki, da so zavore zadaj OK.

Časovno ne vzame toliko, cenovno pa tudi ne :041.gif: Ročna pa potem zopet dela tako kot ji je bilo namenjeno.

Sedaj pa čakamo zimo, da bo čez ovinke prav prišla :040.gif:

_________________
Sometimes life goes sideways.....
....that's where the fun begins!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: VODIČ: Menjava pletenic ročne zavore (zajle) - Grande Pu
OdgovorObjavljeno: 15 Dec 2014 22:24 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 2220
Kraj: Koroška
:040.gif:
odličen vodič,... pohvalno

_________________
Slika
PRODAM:Različne stvari,... več na BOLHI :)
MY GP SPORT :)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 2 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games