domov
  • Fiat Klub
  • Avtoservis Kavčič Marko
  • A2R
  • Orange Audio
  • Amortizer d.o.o.
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • WithCar
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Techno racing
  • Poliglob
  • Kovinoplastika Kavs
 
Danes je 25 Maj 2020 06:23

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 14:40 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv
Uporabniški avatar

Prispevkov: 7
V začetku meseca marca je v Maroku potekal jubilejni deseti Panda Raid. Gre za amaterski rally, ki ga vsako leto organizrajo Španci v puščavah Maroka, udeleži pa se ga lahko vsak s staro Fiat Pando ali Seat Marbello (4x4 ali 4x2). Uradna spletna stran dogodka http://www.pandaraid.com/panda-raid je sicer samo v španščini, a se da precej dobro znajti z Google Translate. Letošnji Panda Raid je razdeljen v 7 etap, dolgih med 80 in 400 kilometrov. Etape so trasirane tako, da izkusiš vse vrste terena – od neizogibnega asfalta (ki je v Maroku zelo kvaliteten), do ostrih kamnov, sipkega puščavskega peska, prašnih izsušenih jezer in celo nekaj bredenja po vodi. Velik poudarek je na orientaciji, saj je prepovedana uporaba GPS naprav. Vsaka ekipa prejme Roadbook, v katerem so podrobne informacije o poteku dnevne trase. Na začektu dneva veš za štartno in ciljno točko, ne poznaš pa poti do tja, saj je le ta pogosto trasirana po terenu in ne vedno po cestah, ki so vrisane v zemljevidih. Zato je ključnega pomena vloga sovoznika, ki mora biti ves čas pozoren na spremembe smeri vožnje, ki so v zaporednih točkah opisane v Roadbook-u, medtem ko se voznik koncentrira na to, da ne uniči podvozja na neštetih vidnih in skritih pasteh.

AVTO
Maroške avanture sva se z bratom udeležila z mojo Pando 4x4 (letnik 2003), katere lastnik sem že dve leti in jo uporabljam kot drugi avto, tako za vsakodnevne opravke, kot tudi za zahtevnejše terene. Panda Raid-a se lahko udeležiš s praktično stock avtomobilom. Obvezna dodatna oprema, ki jo je potrebno namestiti na zahtevo organizatorja, je šus plata in pa vlečno uho spredaj (pri 4x2 modelih tudi zaščita za tank za gorivo). No, moja Panda ima vseeno nekaj modifikacij in dodatne opreme – dvignjena je za 3 cm (spredaj ojačani amortizerji in podloženi fedri, zadaj podložene vzmeti, trši amortizerji), mrežasta zaščita luči spredaj in zadaj (odlična naložba, kamni izpod koles drugih avtomobilov so razbijali celo vetrobranske šipe), obute pa ima nalite, ojačane gume s terenskim profilom (narejene sicer bolj za blato, a so se odlično obnesle tudi v puščavi).
Slika

V tej točki bi želel izpostaviti profesionalen odnos in kvalitetno opravljeno delo na AVTOSERVISU KAVČIČ. Pred odhodom v Maroko sem Pando upoštevajoč priporočila na forumu odpeljal k njim na celostni pregled motorja, pogonskega sklopa ter podvozja. Napravili so celovito diagnostiko, menjali utrujene dele podvozja, odpravili so nekaj napak, ki jih prejšnji mehaniki niso, Marko pa mi je tudi svetoval glede morebitnih težav z avtom, ki bi se v kratkem lahko pojavile, tako da sem se sam lahko odločil za določene preventivne posege. Deležen sem bil celovite svetovalne in mehanične storitve in to za zelo zelo razumno ceno. Pando vozim samo še k njim in enako bom svetoval tudi ostalim lastnikom Fiatov.

POT
Najina pot se je začela v Ljubljani. Pando sva naložila na prikolico in jo vlekla na jug Španije, v bližino pristanišča Motril, kjer smo se vkrcali na trajekt za Maroko. Do tja je cca. 2500 kilometrov, prevozila sva jih v 31 urah s krajšimi postanki in izmenjaje za volanom. Šlo bi tudi hitreje, a sva skoraj 4 ure izgubila v dveh dolgih zastojih na jugu Francije. Naj omenim, da sta se Panda Raida udeležili še dve ekipi iz Slovenije, ki sta zaradi težkih vremenskih razmer morali zapustiti trajekt v Genovi in celotno pot do juga Španije opraviti s Pandami. Precej naporno.
Slika

V pristanišču Motril nas je čakal tehnični pregled in prvi brifing organizatorja. Dopoldne smo opravili vse formalnosti in se ob 14h vkrcali na trajekt proti pristanišču Nador v Maroku. Več kot 400 Pand in Marbell ter spremljevalna vozila organizatorja.
Slika
Slika
Slika

Po opravljeni carinski in policijski kontroli je bila že tema, tako da je kar prav prišlo, da je bila prva etapa dolga le 80 kilometrov, od pristanišča Nador do prvega kampa ob jezeru Mohamed V. Vreme nam ni bilo naklonjeno, ves večer je deževalo in bilo je precej mrzlo. Zimska oblačila in tople spalne vreče so bile zlata vredne! Zjutraj je bila slika že drugačna, še vedno je bilo precej mrzlo, a oblaki so se razkadili in nam omogočili res lep razgled na okolico.
Slika

Z drugo etapo se je Raid zares začel. Čakalo nas je cca. 1600 kilometrov pist, brezpotij in pa seveda tudi asfaltnih cest, na katerih smo si lahko spočili kosti, Pande pa podvozja. Trasa je potekala po vzhodnem, puščavskem delu Maroka, v bližini meje z Alžirijo, nato pa se je obrnila proti zahodu, kjer smo zadnji dan prečkali gorovje Atlas in se spustili v Marakeš, kjer je bil uradni zaključek Panda Raida. Za konec nas je čakalo še dobrih 600 kilometrov avtoceste do pristanišča v Tangerju. Podrobnejši opisi posameznih etap so na voljo na http://www.pandaraid.com/blog (v pomoč naj vam bo Google Translate).

“Borba” za boljšo pozicijo in rezultat
Slika
Slika

Sredi ničesar
Slika
Slika
Slika

Utrinki s poti
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Čakanje pred checkpointom
Slika
Slika

Vrsta pred servisnimi kamioni. Na voljo so bili praktično vsi rezervni deli in ekipa maroških mehanikov. Najbolj vroča roba so bili amortizerji. Nekateri udeleženci so menjali cele menjalnike, tudi motorje. Večkrat.
Slika
Slika

Sipine. Sem pa tja se je komu tudi zalomilo.
Slika
Slika
Slika
Slika

Pogosti spremljevalci
Slika

Zaslužen počitek v kampu
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Panda se je v puščavi odlično obnesla. Nobene okvare, niti ene gume nisva predrla, dobila pa je nekaj novih prask in bušk, večinoma komplimenti kamnov izpod koles drugih udeležencev. Olja ni bilo potrebno doliti niti kaplje, vsak dan sem le preventivno menjal filter za zrak (pa bi bilo povsem dovolj, če bi ga le dobro prepihal). Visoke temperature preko dneva (do 35 stopinj), dolgi vzponi, močan veter v hrbet, počasna vožnja po zahtevnejšem terenu in res močan grip v mehkem puščavskem pesku so pogosto povzročali pregrevanje malega Fire mlinčka, a nama ga je vedno uspelo shladiti s kombinacijo ventilatorja (moja Panda ga ima na stikalo) in gretja kabine.

Udeležba Panda Raida je bila res izjemna izkušnja, zgoraj sem jo opisal le površinsko. Z veseljem odgovorim, če koga zanima kaj bolj podrobnega oz. razmišlja o udeležbi v naslednjih letih.

_________________
"Ne govori, razen če lahko izboljšaš tišino" J.L. Borges


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 17:45 
Odsoten
Dizel Power
Uporabniški avatar

Starost: 45
Prispevkov: 6966
Kraj: Postojna
Odlično predstavljeno, čestitke tudi za dokončanje raida brez okvar.
Tiste buške in praske so pa lahko lep spomin na dogodke.
Verjetno je pa dobra avantura tole.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 19:46 
Odsoten
Član UO kluba
Član UO kluba
Uporabniški avatar

Starost: 44
Prispevkov: 13088
Kraj: Ljubljana
Odlična avantura in dokaz, da je panda narejena tudi za safari. :)

_________________
Včeraj Fiat, danes Fiat, jutri Fiat - Fiat za vedno!!!!!


Na vrh
 Profil Facebook  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 20:36 
Odsoten
Podpredsednik kluba
Podpredsednik kluba
Uporabniški avatar

Starost: 40
Prispevkov: 1557
Kraj: Rovte (Logatec)
Panda je zakon :) S kakim novejšim avtom bi verjetno imel precej več težav na taki poti.

_________________
Fiat Tipo 2.0 16V SEDICIVALVOLE & Bad Panda 4X4 & Fiat X1/9


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 21:16 
Odsoten
Abarth
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 1590
Kraj: Dragomelj
Pohvale vse casti vredno...pripelji jo na piknik 15.4 da vidimo ta stroj!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 21:44 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv
Uporabniški avatar

Prispevkov: 7
Kuki napisal/-a:
Odlično predstavljeno, čestitke tudi za dokončanje raida brez okvar.
Tiste buške in praske so pa lahko lep spomin na dogodke.
Verjetno je pa dobra avantura tole.

abarth napisal/-a:
Odlična avantura in dokaz, da je panda narejena tudi za safari. :)

Fiat Tipo napisal/-a:
Panda je zakon :) S kakim novejšim avtom bi verjetno imel precej več težav na taki poti.

Hvala :) Ja, avto je res neverjeten. V dveh letih sem dodobra spoznal njene terenske sposobnosti. Prileze glih kamorkoli hoces, sploh s temi gumami je res neustavljiva.

V Maroku pa je dokazala tudi trpeznost in vzdrzljivost na dolge proge. Ostali nasi udelezenci Raida (tudi moj brat) vozijo Land Roverje. Fantje so bili soglasni, da bi bilo precej vec sraufanja, ce bi isto turo opravili z njimi :D

_________________
"Ne govori, razen če lahko izboljšaš tišino" J.L. Borges


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2018 21:48 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv
Uporabniški avatar

Prispevkov: 7
ezna napisal/-a:
Pohvale vse casti vredno...pripelji jo na piknik 15.4 da vidimo ta stroj!

Morda se pa res oglasim. Ce bodo le druzinske obveznosti dopuscale. Z Marokom sem porabil kar velik radlc :)

_________________
"Ne govori, razen če lahko izboljšaš tišino" J.L. Borges


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 01 Apr 2018 11:19 
Odsoten
Administrator
Administrator
Uporabniški avatar

Starost: 26
Prispevkov: 2815
Kraj: Travnik (Cerkno)
Zanimivo branje in lepa izkušnja. Panda je pa tud zakon! :)

_________________
Slika


Na vrh
 Profil Facebook  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 03 Apr 2018 19:44 
Odsoten
stara sablja
stara sablja

Prispevkov: 1583
Odlična reportaža in škoda ker takih pravih terencev ne delajo več.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 06 Apr 2018 19:31 
Odsoten
Administrator
Administrator
Uporabniški avatar

Starost: 26
Prispevkov: 2815
Kraj: Travnik (Cerkno)
Še članek na Siolu.

https://siol.net/avtomoto/novice/slovenci-na-zanimivo-avanturo-s-posebnim-avtom-foto-463995?image=7

_________________
Slika


Na vrh
 Profil Facebook  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 06 Apr 2018 20:13 
Odsoten
Abarth
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 1590
Kraj: Dragomelj
Bl tole berem bl sm navdusen...treba se za unote kj spedenat!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 06 Apr 2018 20:20 
Odsoten
Član UO kluba
Član UO kluba
Uporabniški avatar

Starost: 44
Prispevkov: 13088
Kraj: Ljubljana
Tudi sam sem si prebral članek in moram reči, kapo dol. Pravi Pandafari. :)

_________________
Včeraj Fiat, danes Fiat, jutri Fiat - Fiat za vedno!!!!!


Na vrh
 Profil Facebook  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2018 18:29 
Odsoten
stara sablja
stara sablja

Prispevkov: 1583
Za Pando prikolice NDM 750kg niso nobena ovira
Slika

Slika


Zadnjič spremenil Filip, dne 21 Feb 2019 00:18, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 06 Feb 2019 14:28 
Odsoten
je nov in nič kriv
je nov in nič kriv
Uporabniški avatar

Prispevkov: 7
Sosedje vlečejo vsega boga s Pandami...

Slika

Slika

... samo najbrž ne preveč daleč, da se jim avto ne skuha :)

_________________
"Ne govori, razen če lahko izboljšaš tišino" J.L. Borges


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 06 Feb 2019 17:51 
Odsoten
Podpredsednik kluba
Podpredsednik kluba
Uporabniški avatar

Starost: 40
Prispevkov: 1557
Kraj: Rovte (Logatec)
Panda je stroj za vse. Tut jest sn lani pozimi v snegu vlekel kombi v klanec. :D

_________________
Fiat Tipo 2.0 16V SEDICIVALVOLE & Bad Panda 4X4 & Fiat X1/9


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: S Pando v Maroko (Panda Raid 2018)
OdgovorObjavljeno: 07 Feb 2019 00:46 
Odsoten
stara sablja
stara sablja

Prispevkov: 1583
Fiat Tipo napisal/-a:
Panda je stroj za vse. Tut jest sn lani pozimi v snegu vlekel kombi v klanec. :D

Je (polno naložen tovorni) kombi obstal in si ga na gurtno povlekel?


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games