domov
  • Fiat Klub
  • Amortizer d.o.o.
  • Techno racing
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • A2R
  • Avtoservis Kavčič Marko
  • Kovinoplastika Kavs
  • WithCar
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • Poliglob
  • Orange Audio
 
Danes je 29 Maj 2020 19:34

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 350 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: ZANIMIVOSTI, UPORABNI NASVETI in PROMETNA SVETOVALNICA
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 01:39 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
čeprav še malo kmalu ampak vseeno


Proč s soljo in umazanijo
Spomladanska nega avtomobila


Letošnja zima nas je kar nekajkrat presenetila z obilico snega do nižin in razen nekaterih primorskih cest so bile vse ostale slovenske ceste nekajkrat prekrite s snegom. Koliko neposrednih nevšečnosti je sneg prinesel voznikom, smo lahko prebirali v časopisnih črnih kronikah, ostale posledice pa bomo občutili šele pozneje. Naša zimska služba je med letošnjo zimo za posipanje zasneženih in poledenelih cest namreč porabila več kot 30.000 ton soli, prav sol pa je eden od največjih sovražnikov avtomobilske karoserije in učinkovit spodbujevalnik rjavenja; če ste lastnik starejšega avtomobila in je vaš avto že načet od rje, se ta najbolj razširi prav pozimi, ko je avto dlje izpostavljen vlagi in soli, na njegovem laku pa je več drobnih poškodb zaradi peska oziroma kamenčkov. Kako torej avto očistiti zimske umazanije in ga pripraviti na poletno sezono?


Prvo opravilo pri spomladanskem čiščenju avtomobila naj bo zato temeljito pranje karoserije. Če boste to opravili v avtopralnici z avtomatsko pralno stezo, je treba prej temeljito oprati karoserijo z visokotlačno ročno napravo in ročno krtačo; tako namreč s karoserije odstranite večje skupke umazanije, ki pod krtačami na avtomatski pralni stezi delujejo kot brusni papir in lahko dodatno poškodujejo lak karoserije. Priporočamo tudi pranje spodnjega dela oziroma podvozja, saj je to najbolj izpostavljeno vplivom s ceste, marsikateri kovinski del pa ni zaščiten proti rjavenju. Večina sodobnih avtopralnic ima v svoji ponudbi tudi takšno pranje.


Natančno preglejte lak avtomobila in poiščite drobne poškodbe, luknjice, odrgnine in praske. Če te niso prevelike, jih popravite s korekturnim lakom, nato pa karoserijo spolirajte z voskom oziroma polirnim sredstvom; lak bo lepši, hkrati pa boste zaščitili karoserijo pred nadaljnjim rjavenjem.


Dobra vidljivost navzven je eden od glavnih elementov aktivne varnosti, zato natančno očistite vsa stekla (vetrobransko še posebej) – tako notranje kot zunanje. Uporabite eno od številnih čistilnih sredstev za stekla. Preverite tudi stanje metlic brisalnikov in bodite posebno pozorni na poškodbe ali dotrajanost oziroma preperelost gumenih delov; po možnosti jih zamenjajte z novimi.


Pozornost namenite tudi notranjosti; poleg običajnega brisanja prahu, čiščenja sedežev in plastičnih delov poglejte tudi pod talne preproge. Če opazite vlago oziroma vodo, tla osušite s papirjem, saj na takšnih mestih karoserija začne najprej rjaveti.


Posledice zimskih voznih razmer so pogost opazne tudi v motornem prostoru; na izpostavljenih delih se nabirajo kristali soli, umazanija in blato s ceste, pa tudi oljni madeži. Zato kaj hitro lahko pride do rjavenja na izpostavljenih in nezaščitenih kovinskih delih, kot sta blok in glava motorja. Z visokotlačno napravo sperite umazanijo z motornih delov, pri tem pa pazite, da voda ne bi prišla v električne in elektronske elemente. Preverite tudi stanje akumulatorja, če je treba dolijte destilirano vodo ali akumulator zamenjajte z novim. Preskusite tudi delovanje vseh svetlobnih naprav na avtomobilu in dopolnite komplet rezervnih žarnic, če vam je pozimi katera od žarnic odpovedala in ste jo morali zamenjati.


Ne pozabite tudi na prtljažnik; pospravite nepotrebno zimsko opremo, kot so snežne verige, vrečke soli in peska, rokavice, odeje in drugo opremo, ki ste jo pripravili za zimo. Preverite stanje rezervnega kolesa (tudi tlak v rezervni pnevmatiki), preskusite delovanje dvigalke, preštejte orodje in preverite, če so v škatli za prvo pomoč vsi zahtevani predmeti. Pod preprogo v prtljažniku popivnajte vso vlago in temeljito očistite tudi prtljažno dno in vse predale. Še to: če imate na strehi še vedno strešni kovček ali prtljažnik, ju snemite – poraba goriva bo precej manjša.




Čas je za letne pnevmatike


Zakon o varnosti v cestnem prometu pravi, da se “avtomobilska” zima neha 15. marca, a letos je zima pokazala svoje zobe tudi še po tem datumu – dokaz, da je težko “pavšalno” napovedovati vreme in svetovati voznikom. V trenutku, ko berete ta prispevek, pa je zime po vsej verjetnosti res konec, zato ne odlašajte več z zamenjavo pnevmatik. Če letnih pnevmatik nimate na kolesnih obročih, se zapeljite do vulkanizerja, da vam na kolesne obroče natakne letne pnevmatike. Pred tem pnevmatike dobro preglejte in izmerite globino profila; ta naj ne bo manjša od 2 milimetrov, čeprav zakon predpisuje globino profila najmanj 1,6 milimetra (sicer boste morda morali pnevmatike zamenjati sredi poletja). Poiščite tudi morebitne poškodbe na pnevmatikah; luknjice, odrgnine, sledi neenakomerne obrabe in podobno. Bodite pozorni tudi na starost pnevmatik; praviloma naj ne bi bile starejše od petih let, saj se tudi pnevmatike zaradi kemičnih in fizikalnih procesov postarajo. Vulkanizer naj vam pnevmatike namesti tako, kot ste jih imeli nameščene prej; če ste upoštevali naše nasvete, ste imeli na pnevmatikah s kredo označen položaj montaže (to vam običajno označijo kar vulkanizerji ob menjavi). Takoj po menjavi pnevmatik še enkrat preverite in uravnajte tlak v vseh pnevmatikah (ne pozabite na rezervno kolo), zapeljite se tudi na preskusno vožnjo in bodite pozorni na tresenje volanskega obroča – razlog so lahko neuravnotežene pnevmatike ali pa napačna optična nastavitev podvozja oziroma volanskega mehanizma.



Kam z zimskimi pnevmatikami? Najprej jih očistite umazanije in obrišite do suhega, potem označite, na katerem kolesu so bile nameščene, nato pa postavite na suho, temno in hladno – najbolje v kakšen temen kot garaže ali kleti. V specializiranih trgovinah je kar nekaj posebnih stojal za shranjevanje pnevmatik, sicer pa priporočamo, da pnevmatike položite plosko drugo na drugo, jih prekrijete s ponjavo in preprečite, da bi prišle v stik z bencinom, oljem ali mastjo. Če so vaše pnevmatike že dotrajane, jih nikar ne odvrzite v prvi jarek za cesto – s tem onesnažujete okolje in kršite lani sprejete predpise o odstranjevanju izrabljenih pnevmatik (ki za kršitelje predvideva kazen). Izrabljene pnevmatike pustite pri vulkanizerju – to vas bo stalo na okroglo le tisočaka.

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Zadnjič spremenil sašo&fiat, dne 01 Mar 2006 22:13, skupaj popravljeno 3 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Spomladanska nega avtomobila
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 11:58 
Odsoten
Cuore Sportivo
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 1225
Kraj: Ljubljana - Zalog
sašo&fiat napisal/-a:
sicer pa priporočamo, da pnevmatike položite plosko drugo na drugo


pa lih eno na drugo ni dobr dajat. kr pol po daljšem cajtu se spodnje deformirajo zaradi pritiska oz. se stisnejo. italiano ma dobr stojalček za gume k daš usako na svoj stojalček pa zavzame isto placa kt da bi ble ena na drugi.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 12:15 
Odsoten
Abarth
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 1590
Kraj: Dragomelj
zanimivo! :škrbina:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Spomladanska nega avtomobila
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 14:12 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 747
Kraj: Ptuj
fiat corse napisal/-a:
sašo&fiat napisal/-a:
sicer pa priporočamo, da pnevmatike položite plosko drugo na drugo


pa lih eno na drugo ni dobr dajat. kr pol po daljšem cajtu se spodnje deformirajo zaradi pritiska oz. se stisnejo. italiano ma dobr stojalček za gume k daš usako na svoj stojalček pa zavzame isto placa kt da bi ble ena na drugi.


navadno se deformirajo ce jih je 10na kup nalozenih in ne stiri.
odvisno tudi od tega kolko ma guma trdno stransko povrsino...
lahko da lahko ne.
lp

_________________
Slika nessun turbo, nessuna felicita :zeko:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Spomladanska nega avtomobila
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 14:50 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 44
Prispevkov: 5481
Kraj: Ljubljana
fiat corse napisal/-a:
italiano ma dobr stojalček za gume k daš usako na svoj stojalček pa zavzame isto placa kt da bi ble ena na drugi.

Evo od moje lubike tipo fenice :hehe:

Slika

Slika

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 15:27 
Odsoten
Broohy ®
Uporabniški avatar

Starost: 36
Prispevkov: 6625
Kraj: povsodmejdost :)
Ta stojalo je pa mal premejhn za moje feljuge :D


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 15:46 
Odsoten
Nabiatch
Nabiatch
Uporabniški avatar

Starost: 34
Prispevkov: 3325
Kraj: Črnomelj
sašo dobr "članek" si to napisau... pohvala

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 16:00 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
bigF napisal/-a:
sašo dobr "članek" si to napisau... pohvala


sej sm ga sam prekopiru sm pozabil spodaj dat

vir:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=40&L2_ID=114

sory

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 16:01 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
pa še za vse ki vam je bencin in nafta draga




Kapljica do kapljice...
Nekaj nasvetov za varčno vožnjo

Poraba goriva avtomobila je za voznika zagotovo med najpomembnejšimi dejavniki; vpliva na gospodarnost vožnje, na pogostost postankov, tudi na način vožnje. Zato je zmanjšanje porabe goriva tako pomembno vodilo snovalcem novih avtomobilov in tehnologij. A k zmanjšanju porabe goriva lahko veliko pripomorejo tudi vozniki sami; z upoštevanjem nekaterih praktičnih pravil je lahko prihranek goriva presenetljivo visok.

Čim manj zaviranja
Z zaviranjem kinetično energijo avtomobila spreminjamo v toplotno, ki jo v okolico oddajajo segreti zavorni koluti, bobni, čeljusti. Lahko tudi rečemo, da gre pri zaviranju (gibalna) energija našega avtomobila v zrak oziroma v nič; če pred ovinkom zaviramo in zmanjšamo hitrost, jo moramo za ovinkom znova povečati, pospeševanje pa pomeni večjo porabo goriva kot pri vožnji z enakomerno hitrostjo. Rešitev? Čim manj zaviranja oziroma čim bolj enakomerna vožnja. Seveda je pred ovinki treba zmanjšati hitrost in ta nasvet ni poziv k brezglavemu norenju skozi ovinke, a z enakomernejšo vožnjo se lahko enako varno odpeljemo skozi ovinek, pri tem pa privarčujemo še nekaj goriva.

Več plina!
Morda se ta nasvet sliši neverjetno, a je pravilen: vaš motor bo porabil manj goriva, če boste čimprej in čimbolj pritisnili na plin! Tehnična osnova za takšen nasvet so izgube, ki nastanejo zaradi delovanja lopute za plin: vsakič, ko voznik odvzame plin, zavre delovanje motorja, to pa motor stane moči in tudi goriva. Zato je smiselno, da pri majhnih hitrostih čimprej pospešite do hitrosti, za katere so primerne višje prestave menjalnika. Povedano drugače: čim hitreje pospešiti do 100 km/h in nato voziti v peti prestavi z zelo malo plina je gospodarneje, kot s polovičnim plinom voziti v nižjih prestavah.

Z menjalnikom do manjše porabe
Prej, ko boste posegli po prestavni ročici, več goriva boste privarčevali. Kdor se vozi v višjih prestavah, se vozi tudi z nižjimi motornimi vrtljaji; mešanica goriva in zraka je manjkrat vbrizgana v zgorevalne prostore, poraba goriva je zato manjša. Res pri tem motorju pade moč, a če upoštevate zgornji nasvet o dodajanju plina, bo hitrost ostala enaka. Če prestavite za eno prestavo višje, lahko ob enaki motorni moči privarčujete do 10 odstotkov goriva; takšna vožnja pri nizkih vrtljajih z več plina je še najbolj učinkovita pri motorjih z veliko navora. Povedano drugače, z gorivom varčujte tako, da vozite v peti prestavi z 2.000 motornimi vrtljaji na minuto in ne v tretji prestavi s 4.000 motornimi vrtljaji na minuto.

Ugasni - prižgi
Ko avto stoji, ne potrebuje nobene moči oziroma pogona. Če motor teče tudi na mestu, pri tem porablja gorivo, praviloma od enega do dveh litrov na uro. Če to upoštevamo pri vožnji po mestni gneči, kjer je veliko semaforjev, lahko to pomeni tudi 3 do 4 litre goriva na vsakih 100 kilometrov. Enako velja za (ne)vožnjo v avtrocestnih zastojih, četudi motor ugasnete le za nekaj sekund. Res se pri takšnem večkratnem zaganjanju motorja hitreje obrabi zaganjač, a če je motor v dobrem stanju in ga ni treba zaganjati dolgo časa, večja obraba zaganjača ne bi smela imeti posledic.

Od semaforja do semaforja
Hitra vožnja poveča porabo goriva; to je staro in znano pravilo. S hitrostjo se namreč povečuje zračni upor, ki ga mora motor premagati, s tem pa tudi poraba goriva. A večjo porabo goriva pomeni tudi prepočasna vožnja, ker moramo pri manjših hitrostih voziti v nižji prestavi. Še najmanj gospodarno pa je voziti neenakomerno oziroma sunkovito, saj pogosto zaviranje pomeni izgubo energije.

Dobro olje + redni servisi = manjša poraba goriva
Izdelovalci motornih olj nam dopovedujejo, da sintetična olja varčujejo z gorivom in s tem tudi z našim denarjem. Prva trditev je vsekakor pravilna, druga pa ne vedno. Sintetična olja so draga, zato je denarni prihranek odvisen od vrste in načina vožnje. Varčevalni učinek sintetičnega olja je najbolj očiten pri pogostih vožnjah na kratke razdalje in z neogretim motorjem. Kdor na leto prevozi le 5.000 kilometrov in mora po enem letu vseeno zamenjati olje, je sicer privarčeval nekaj goriva, a je ves prihranek v denarju izgubil zaradi nakupa dražjega olja. Tistemu, ki na leto naredi 30.000 kilometrov in gre med tem večkrat na menjavo olja, nakup (dražjega) olja nima več bistvene vloge v letnem prerezu stroškov, vendar je tudi prihranek goriva manjši, ker večino kilometrov prevozi z ogretim motorjem.
V vsakem primeru pa velja, da je predpogoj za gospodarnost redno servisiran motor. Umazani in zamašeni zračni filtri in zamaščene vžigalne svečice lahko močno povečajo porabo, prav tako obrabljene zavorne obloge, ki tudi takrat, ko ne zaviramo, narahlo drsajo po zavornem kolutu. Na večjo porabo goriva lahko vpliva celo nerodno parkiranje: neprevidna in prehitra vožnja čez robnik lahko za spoznanje spremeni geometrijo podvozja, kar se pozna pri porabi goriva.

Večji tlak za manjšo porabo
Kotalni upor pnevmatik v povprečju odvzame motorju 10 konjskih moči. Če hočemo privarčevati nekaj goriva, moramo kotalni upor zmanjšati. Lahko kupimo pnevmatike z zmanjšanim kotalnim uporom, lahko pa povečamo tlak v pnevmatikah. Dober kompromis predstavlja zgornja meja od izdelovalca avtomobila dovoljenega tlaka v pnevmatikah, ki velja za močno obtežen avto. Več od te vrednosti pa že vpliva na vozno udobje avtomobila in tudi na obremenitev obes in kolesnih ležajev. Na zelo luknjasti cesti se varčevalni učinek povečanega tlaka v pnevmatikah lahko celo izniči.

Manj prtljage
Imate v prtljažniku še vedno snežne verige? Zdaj, ko niso več nujne in verjetno ne bo več snega, predstavljajo samo dodatno, nepotrebno težo, zaradi katere je večja tudi poraba goriva. Še zlasti v mestnem prometu, kjer veliko pospešujete in zavirate: večja, kot je masa avtomobila, več energije porabite za pospeševanje in zaviranje. Pri vožnji po odprti cesti masa avtomobila ne vpliva veliko na porabo goriva, še manj pri vožnji po avtocesti, kjer ima večjo vlogo zračni upor. Zato velja pametno ravnati tudi s strešnimi prtljažniki: vsekakor ga snemite takoj, ko ga ne potrebujete več.



vir:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=40&L2_ID=13

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 16:03 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 44
Prispevkov: 5481
Kraj: Ljubljana
dejan84 napisal/-a:
Ta stojalo je pa mal premejhn za moje feljuge :D

:zeko: Tvoje gume so za 3,6 cm višje od teh na stojalu, se pravi da rabiš dodatnih 7,2 cm placa, tle pa je med spodnjima in zgornjima gumama še za skoraj 10 cm placa. Prnes, bomo probal :D

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 16:06 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
Na pomoč, natočil sem napačno gorivo!
Točilne pomote na bencinskih servisih

Slika


“Točilna” pomota – ko nekdo v svoj avto natoči napačno gorivo, na primer v dizelski avto bencin ali obratno – se na prvi pogled zdi smešen, če že ne kar nemogoč spodrsljaj. Kljub temu je takšna napaka kar pogosta in pripeti se lahko vsakomur. Po podatkih AMZS so lani mehaniki službe za pomoč na cesti pomagali 1224 voznikom, ki so imeli težave z napačnim gorivom; primerov, ko vozniki urejajo težave mimo AMZS, pa je zagotovo še več.



Zakaj v avto točimo napačno gorivo? Eden od razlogov je zagotovo dejstvo, da je na cestah vse več dizelskih avtomobilov in marsikateri voznik, ki je prej celo življenje vozil (in polnil z bencinom) bencinsko gnan avto, po zamenjavi avtomobila z dizelskim včasih preprosto pozabi, da mora točiti drugo gorivo. Veliko teh pomot nastane tudi pri vožnji tujega – prijateljevega, družinskega, službenega – avtomobila, ki je opremljen z drugačnim motorjem kot lastni avto; ko se nam mudi ali smo razstreseni, včasih preprosto nismo pozorni pri izbiri prave točilne pištole. Če imamo srečo, se napake zavemo, še preden pritisnemo “petelina”, največkrat pa je že prepozno. Pri tem nas lahko dodatno zmede tudi sodobna oprema točilnih postaj na bencinskih servisih; na novejših bencinskih servisih so te točilne postaje namreč enotne in ob eni postaji lahko natočimo vse vrste goriva. Dodatno zmedo zagotovo ustvarjajo tudi različno velike odprtine posod za gorivo, kar izvira še iz časov uvedbe neosvinčenega bencina v osemdesetih letih. Da bi preprečili točenje osvinčenega bencina v avtomobile s katalizatorji, so na bencinskih črpalkah točilne postaje z neosvinčenim bencinom dobile ožje cevi točilnih pištol, avtomobili s katalizatorji pa ožje odprtine posod za gorivo. Odprtine posod za gorivo pri dizelskih avtomobilih so ostale nekaj širše in vanje lahko potisnemo tako pištole za dizelsko kot tudi nekaj ožje pištole za neosvinčeno bencinsko gorivo – do pomote tako res ni več daleč. Na bencinskih črpalkah so različne točilne pištole sicer barvno ločene; zelena barva je namenjena bencinskemu neosvinčenemu bencinu in črna dizelskemu gorivu, res pa je tudi, da nepozoren voznik hitro spregleda barvne tablice z napisi in pograbi napačno pištolo, še zlasti zaradi enakih reklamnih tablic na pištolah.



Pred točenjem goriva zato ni odveč, če se pri sebi še enkrat spomnite, kakšen avto vozite (običajno je vrsta goriva označena tudi na pokrovčkih posode za gorivo) in kakšno pištolo boste pograbili (na vsaki je označena vrsta goriva). Več možnosti je, da boste pomotoma natočili bencin v dizelsko gnan avto; v odprtino posode za dizelsko gorivo gre namreč brez težav tudi ožja cev bencinske pištole, medtem ko v odprtino bencinske posode za gorivo (če ima avto katalizator) le težko spravimo nekaj širšo dizelsko pištolo.



Kako ravnati ob pomoti?


Če v avto natočimo napačno gorivo – največkrat je to bencin v avtu z dizelskim motorjem -, moramo avto takoj odvleči k serviserju oziroma mehaniku, seveda brez zaganjanja motorja oziroma vožnje. V tem primeru škoda ne bo velika in edini strošek bo plačilo dela mehanika, da nam bo ta izčrpal napačno gorivo. Mehaniki gorivo iz posode izčrpajo iz cevi pri filtru za gorivo, zato boste to le težko opravili sami. Da bi to lahko storili s tanko cevko kar skozi odprtino posode za gorivo, pozabite; odprtina na boku avtomobila in posoda za gorivo (ki je običajno v zadnjem delu avta, recimo pod zadnjo klopjo) sta povezani z zavito cevjo, v kateri so tudi filtrirne mrežice, in nemogoče je potisniti cev dovolj globoko v posodo za gorivo (v njej so tudi posebni prekati).



Dolgotrajnejše in predvsem dražje bo odpravljanje napake, če smo se z napačnim gorivom v avtu že peljali. Obseg del in škode je odvisen od razmerja med pravim in napačnim gorivom, pa tudi od prevoženih kilometrov. V boljšem primeru bo moral mehanik poleg izčrpanja goriva očistiti še vse cevi in filtre, v slabšem primeru pa bo moral precej stvari zamenjati – zaradi jamstvenih razlogov tudi črpalko za gorivo. Pri tem velja omeniti, da so takšni postopki (in nastala škoda) tudi posledica sodobne tehnologije dizelskih motorjev. Včasih je bilo celo priporočljivo v dizelske avtomobile natočiti tudi manjšo količino bencina (predvsem pozimi), danes pa je drugače. Zaradi strogih okoljevarstvenih predpisov in meril mora imeti sodobno dizelsko gorivo natančno določeno viskoznost in mazalno lastnost, ki ju delež bencina hitro spremeni – od tod tudi nastale težave pri črpalki za gorivo. Dodatno težavo predstavljajo tudi nekatere snovi v bencinu, ki nažirajo tesnila v motorju. Zaradi vsega tega lahko motor v skrajnem primeru z napačnim gorivom tudi uničimo, kar seveda požene nastale stroške v vrtoglave višine.



Pri bencinskih motorjih (in dotočenem dizelskem gorivu) se kvarijo druge stvari; ker zgorevanje dizelskega goriva poteka pri višjih temperaturah, dizelsko gorivo v bencinskem motorju ne zgoreva. Motor tako deluje opazno slabotneje, nezgoreno dizelsko gorivo pa se nabira v katalizatorju; ta se začne segrevati ali celo goreti. Škoda: najmanj nov katalizator.



Za preprosto črpanje napačnega goriva iz avta (če ste ga na servis privlekli), boste v tehničnih bazah AMZS odšteli približno 10 tisočakov; toliko namreč staneta dve uri mehanikovega dela (člani AZMS imate 20-odstotni popust na ceno dela). Za zahtevnejše in dolgotrajnejše posege boste morali seveda odšteti ustrezno več.



Najpomembnejši nasvet pri točilni pomoti je torej ta: nikakor ne zaganjajte motorja, ampak avto odvlecite k mehaniku. Če ste z avtom že na vožnji, takoj (varno) ustavite in ugasnite motor. Če je avto še pod jamstvom, ga odvlecite h pooblaščenemu serviserju, ki bo preveril jamstvene pogoje; nekateri izdelovalci namreč zahtevajo menjavo filtrov, tesnil ali celo črpalke - tudi če motorja nismo zagnali. Pri tem vse stroške seveda krije voznik, saj gre za grobo vozniško površnost oziroma slabo ravnanje.



vir :
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=40&L2_ID=262
http://www.motorevija.si/l2.asp?L1_ID=40

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 16:09 
Odsoten
Nabiatch
Nabiatch
Uporabniški avatar

Starost: 34
Prispevkov: 3325
Kraj: Črnomelj
zanimivo in poučno branje.... zdj vem kak se bom vozu, da bom zmanjsau porabo...

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Feb 2006 22:55 
Odsoten
- nič mi ni všeč -
Uporabniški avatar

Prispevkov: 1845
Kraj: Ljubljana
kolikor je meni znano so gume pravilno skladiščene tako da se jih pred demontažo dodatno nafila, potem se jih pa zloži eno na drugo, med njih pa se da kakšen karton... lahko se pa motim...

lp

_________________
Izvinite mome kolegi... on je majmun pa ne pozna.. :)

Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Feb 2006 13:08 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 37
Prispevkov: 5410
Kraj: bilo kuda, kiki svuda
Sašo lepo si se to spomnu da si dal na forum. Dej še pod ne prezri.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Feb 2006 14:14 
Odsoten
sam menja olje
sam menja olje

Prispevkov: 747
Kraj: Ptuj
bigF napisal/-a:
zanimivo in poučno branje.... zdj vem kak se bom vozu, da bom zmanjsau porabo...


kurilca tankal? ;D

_________________
Slika nessun turbo, nessuna felicita :zeko:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Feb 2006 14:17 
Odsoten
Nabiatch
Nabiatch
Uporabniški avatar

Starost: 34
Prispevkov: 3325
Kraj: Črnomelj
ce bi meu trahtar, bi ga 100%...

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Svetila
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2006 22:09 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
SVETLOBNA OPREMA NA MOTORNIH VOZILIH - ŽAROMETI

Eden najpomembnejših elemntov med svetili so žarometi. Ti omogočajo vozniku izboljšanje vidnih pogojev in seveda vožnjo tudi v temi. Vsekakor delujejo tudi kot varnostni element. Z njihovo pomočjo so vozila na cesti vidnejša in prepoznavnejša. Kako pomembna je prepoznavnost nasproti vozečih vemo predvsem od kar vozimo s prižganimi žarometu tudi čez dan.

Žarometi

Žarometi lahko dajejo samo kratki, samo dolgi snop ali pa oba. Zaradi asimetrične oblike kratkega snopa so lahko narejeni samo za desni promet, samo za levi promet ali pa za obe vrsti prometa (z ustreznim premikanjem žarnice).

Če so žarometi narejeni samo za eno vrsto prometa je potrebno pri prehodu na področje z drugo-smernim prometom na steklu žarometa prelepiti določeno področje s črno nalepko, ki v bistvu naredi iz asimetričnega kratkega pramena simetričen kratki pramen.
Pri kratkem pramenu je važna tudi oblika pramena. Preden so bili leta 1960 sprejeti sedanji predpisi so imeli žarometi simetrični kratki pramen. Meja med svetlim in temnim delom zaslona (svetlo-temna meja) je bila horizontalna ravna "črta". Po letu 1960 pa se je uveljavil asimetrični kratki snop, kjer je meja med svetlim in temnim delom zaslona čimbolj ostra horizontalna ravna črta na levi strani, na desni strani pa se ta črta dviga pod kotom 15°. Taka oblika pramena omogoča boljšo osvetljenost prometnih znakov in pešcev na desni strani cestišča. S pomočjo svetlo-temne meje se žaromet pri meritvah in na samem avtomobilu usmeri in nastavi po vertikalni in horizontalni smeri .

Maksimalna osvetlitev na temnem delu zaslona je za vse žaromete z vsemi vrstami žarnic enaka.

Pri klasičnih žarometih z dvonitno žarnico R2 (navadna asimetrična žarnica) ali H4 (halogenska asimetrična) v paraboličnem reflektorju dosežemo asimetrično obliko pramena z kovinsko čašico montirano pod spiralo za kratki pramen v žarnici.

Pri enonitnih žarnicah pa asimetrično obliko kratkega pramena dobimo z ustreznimi drugimi optičnimi elementi kot so zaslonke v žarometu posebne oblike reflektorjev ali elementov na steklu-leči žarometa.

Vsak žaromet je sestavljen iz:

izvora svetlobe-žarnice,

reflektorja, ki zbere in preusmeri svetlobni tok žarnice v usmerjen svetlobni snop,

leče, ki lahko prerazporedijo svetlobo v snopu tako, da žaromet ustreza fotometričnim zahtevam ter obenem zaščiti reflektor in žarnico

Žarnice

Na začetku so bile žarnice take, da je bila žarilna nitka v vakuumu ali pa v inertnem plinu - argonu.

Prvo večjo spremembo so prinesle halogenske žarnice. Te imajo boljši svetlobni izkoristek in zato pri cca 25% večji moči do dvakrat večji svetlobni tok pa tudi barva svetlobe je bolj modrikasta. To so dosegli s tem, da so balon žarnice namesto z inertnim plinom kot je argon, napolnili z spojinami halogenih elementov. Halogeni elementi se v bližini razžarjene nitke vežejo z izparelimi atomi volframa v spojino, ki je obstojna pri nižjih temperaturah in se atomi volframa zato ne nalagajo na steno balona. Pri zelo visokih temperaturi čisto v bližini razžarjene nitke pa spojina volframa s halogenim elementom razpade in atom volframa se lahko vrne na nitko. Zaradi tega lahko nitka žari pri višji temperaturi in oddaja več svetlobe.

Pri halogenskih žarnicah se zato močno segreje tudi steklen balonček. Če ga primemo z roko, maščoba s prstov zogleni na balončku in onemogoča prehod svetlobe ter povzroči njegovo dodatno pregrevanje.

Če že primemo balon z roko ga moramo pred prižiganjem žarnice razmastiti.

Pred več leti pa se je uveljavil povsem nov izvor svetlobe za avtomobilske žaromete - žarnica na praznjenje v plinu (XENONSKA) majhne moči (35W) in majhnih dimenzij. Ta žarnica pa je v bistvu hladen izvor svetlobe ker svetloba ne nastaja z žarenjem wolframove nitke ampak pri preskoku iskre med dvema elektrodama v majhni stekleni bučki polnjeni s xenonom in drugimi plini. Zaradi veliko večjega svetlobnega izkoristka dajejo te žarnice pri polovico manjših močeh še enkrat toliko svetlobe kot halogenske. Barva svetlobe je še bolj modrikasta kot pri halogenskih žarnicah. Ta žarnica pa potrebuje elektronsko vezje, ki omogoča vžig in delovanje saj deluje pri izmenični napetosti okrog 80 V.

Zaradi intenzivnega razvoje svetlečih diod, ki dajejo belo svetlobo, se predvideva po letu 2010 uporaba le teh tudi v žarometih. Prednosti teh diod so majhna poraba in delovanje brez visoke izmenične napetosti in vžigne elektronike.

Reflektorji

Sprva so bili žarometi samo okrogli in so imeli reflektor po obliki enak rotacijskemu paraboloidu. Kasneje so take reflektorje zgoraj in spodaj odrezali in dobili žaromete različnih pravokotnih oblik.

Glede na zahteve oblikovalcev avtomobilov je potrebno včasih narediti žaromete z zelo majhno čelno površino leče ali pa je v karoseriji na razpolago zelo plitev prostor. Tem zahtevam lahko ustrezajo samo konstrukcije žarometov, ki so podobne diaprojektorjem ali pa imajo reflektorje prostih površin zelo različnih od klasičnih površin prisekanih rotacijskih paraboloidov.

Žaromete ki so podobni diaprojektorjem prepoznamo po debeli zbiralni leči majhnega premera.

Uporabljajo enonitne žarnice kategorije H1, H2, H3, H7, HB3, HB4 ali žarnico na praznenje v plinu D1S, D2S ali D2R (gas discharge) in moramo imeti posebej žaromet za kratki pramen in posebej žaromet za dolgi pramen. Žarnica je vstavljena v elipsoidni reflektor tako, da je žarilna spirala v enem žarišču. Vsa svetloba odbita od reflektorja se zbere v drugem žarišču. Debela zbiralna leča ki ima svoje žarišče v isti točki zbere svetlobo v skoraj vzporeden snop. Da dobimo asimetričen kratki snop postavimo med skupno žarišče elipsoida in kondenzorja in kondenzor zaslonko z zahtevano obliko svetlotemne meje tako, da zaslonimo zgornji del pramena, ki bi svetil nasprotivozečim v oči.

Žarometi z reflektorjem prostih površin imajo večinoma gladko lečo brez reber in drugih optičnih elementov tako, da lahko vidimo v notranjost žarometa. Tudi ti uporabljajo enonitne žarnice kategorije H1, H2, H3, H7, HB3, HB4 in žarnico na praznenje v plinu D1S, D2S ali D2R.

Barva svetlobe žarometov mora biti bela.

Prednje meglenke - žarometi za meglo

Prednje meglenke so podobne žarometom z enonitno žarnico. Dajejo simetričen pramen, ki je v horizontalni smeri precej širši od kratkega pramena. Tudi svetlobni pramen meglenk mora imeti ostro svetlotemno mejo s pomočjo katere jih usmerimo po vertikalni smeri pri meritvah in na avtomobilih .Barva svetlobe pri meglenkah je lahko tudi rumena, kar lahko dosežemo z rumenim steklom-lečo, posebnim filtrom v meglenki ali pa z rumenim balonom žarnice.




vir:
http://www.varnostvprometu.org/index.ph ... la&nClan=1

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2006 22:12 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
Pnevmatike

AKVAPLANING

Z deževjem in mokrimi cestami se poslabšajo vozne razmere, zaradi večjih ali manjših luž pa je večja tudi nevarnost splavanja ali aquaplaninga, kot temu pojavu pravimo po angleško. Do splavanja pride, ko zaradi vodnega filma, ki se pojavi med pnevmatiko in površino vozišča, vozilo izgubi stik z voziščem. Gibanje vozila tako postane nenadzorovano in zato pomeni nevarnost za vse udeležence v prometu.

Na splavanje vplivajo količina vode na cesti, hitrost vozila in pnevmatike. Pnevmatika odstranjuje vodo z odrivanjem, pretokom skozi kanale dezena tekalne površine, del vode pa se zadrži v kanalih. Zato je možnost splavanja pri pnevmatikah, ki imajo več širokih obodnih in prečnih kanalov, manjša. Z obrabo pnevmatik se možnost splavanja veča, saj se hkrati zmanjšuje volumen kanalov, po katerih se pretaka oziroma zadržuje voda. Hitrost vozila pa vpliva na čas, ki ga ima pnevmatika na voljo, da odstrani vodo iz kontaktne površine.

Vozniki lahko zmanjšamo nevarnost splavanja našega vozila s pozorno vožnjo in prilagojeno hitrostjo glede na obrabljenost pnevmatik. Zato je pomembno, da spremljamo obrabo pnevmatik in jih pravočasno zamenjamo z novimi.

Če pa se že znajdemo v luži in sprednja kolesa izgubijo stik z voziščem, moramo upoštevati tri pravila:

volan obdržimo v smeri vožnje;

počasi popuščamo stopalko za plin (če prehitro popustimo plin, lahko učinek zaviranja motorja zavrti vozilo);

nikakor ne smemo uporabljati zavor.


vir in slike na:
http://www.varnostvprometu.org/index.ph ... ke&nClan=7

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2006 22:15 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 39
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
Pnevmatike

IZBIRA PNEVMATIK ZA OSEBNA VOZILA

Ko se pnevmatike na vašem vozilu izrabijo, ne odlašajte z nakupom novih. Le tako bo vaše vozilo še naprej ostalo varno. Nove pnevmatike morajo imeti dimenzije, kot jih je deklariral proizvajalec vozila, odvisno od največje dovoljene mase vozila, na katero so pnevmatike nameščene.

a.) Dimenzija pnevmatik

Dimenzijo pnevmatike predstavljata premer in širina pnevmatike ter velikost platišča, na katerega je pnevmatiko mogoče vgraditi.

Primer: 205/55 R 16

205 ...
širina pnevmatike v milimetrih
55 ...
presečno razmerje pnevmatike (razmerje med širino in višino)
R ...
pnevmatika ima radialno karkaso
16 ...
premer platišča v colah


b.) Največja dovoljena hitrost

Največja dovoljena hitrost vozila zahteva pnevmatike, ki imajo vsaj enako hitrostno sposobnost. Pri tem največja dovoljena hitrost vozila pomeni največjo deklarirano hitrost vozila. Če ima novo vozilo deklarirano hitrost 213 km/h, mora biti tako vozilo opremljeno najmanj s pnevmatikami hitrostne kategorije V, ki dovoljuje hitrosti do 240 km/h.

Hitrostna sposobnost vozila je označena s črkovnim simbolom hitrosti:

Q =do 160 km/h
S =do 180 km/h
T =do 190 km/h
H =do 210 km/h
V =do 240 km/h
W =do 270 km/h
Y =do 300 km/h


c.) Največja dovoljena masa vozila

Največja dovoljena masa vozila zahteva pnevmatike, ki imajo vsaj enako nosilnost. Nosilnost pnevmatik je napisana na boku pnevmatike v obliki indeksa nosilnosti in je poleg simbola hitrosti.

Primer: 91 V
91 ...
indeks nosilnosti
V ...
simbol hitrosti


POZOR, za vaše vozilo so dovoljene le pnevmatike, ki jih je predpisal proizvajalec vozila in so navedene v homologacijskem dokumentu vozila!


vir:
http://www.varnostvprometu.org/index.ph ... ke&nClan=1

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Mar 2006 23:09 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 35
Prispevkov: 2884
Kraj: Ljubljana
Še en dodatek na temo "pnevmatike":

Legenda oznak:
ML = Ojačan rob
RF = Ojačitev
FR = Bočna zaščita
XL = Ojačitev
SSR = Ojačani boki, ki omogočajo vožnjo kljub izgubi zračnega pritiska v pnevmatiki (do 80 km in 80km/h)
Z* = Vmax izvedba za hitrosti do 360 km/h


Hitrostni razredi (SI):
P = 150 km/h
Q = 160 km/h
R = 170 km/h
S = 180 km/h
T = 190 km/h
U = 200 km/h
H = 210 km/h
V = 240 km/h
W = 270 km/h
ZR = 240 km/h
Y = 300 km/h


Indeks nosilnosti v kg (LI)
63 = 272, 73 = 365, 83 = 488, 93 = 650, 103 = 875, 113 = 1150
64 = 280, 74 = 375, 84 = 500, 94 = 670, 104 = 900, 114 = 1180
65 = 290, 75 = 387, 85 = 515, 95 = 690, 105 = 925, 115 = 1210
66 = 300, 76 = 400, 86 = 530, 96 = 710, 106 = 950, 116 = 1250
67 = 307, 77 = 412, 87 = 545, 97 = 730, 107 = 975
68 = 315, 78 = 425, 88 = 560, 98 = 750, 108 = 1000
69 = 325, 79 = 437, 89 = 580, 99 = 775, 109 = 1030
70 = 335, 80 = 450, 90 = 600, 100 = 800, 110 = 1060
71 = 345, 81 = 462, 91 = 615, 101 = 825, 111 = 1090
72 = 355, 82 = 475, 92 = 630, 102 = 850, 112 = 1120


Primer:
225/45 R17 94W XL FR - gre torej za pnevmatiko dimenzij 225/45 R17, nosilnosti 670kg ("94"), hitrostni razred do 270km/h ("W"), ojačana ("XL"), z bočno zaščito ("FR").


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 350 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Naslednja

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games